در یک شرکت دانش بنیان داخلی؛ نمونه اولیه ربات پرستار تا آخر سال ایجاد می شود

به گزارش خط رند ۹۱۲ یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت ربات پرستاری شده که می تواند کمترین ارتباط بین پرستار و بیمار را در بخش های عفونی که ناقل بیماری هستند، برقرار کند.

علی قره خانی مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در این شرکت به ساخت انواع ربات ها مشغول هستیم، اظهار داشت: با عنایت به وضعیت کنونی و شیوع کرونا در صدد برآمدیم تا رباتی را برای بیمارستان ها طراحی نماییم که کمتر احتیاج به حضور پرستار در بخش ها باشد.
وی با اشاره به اینکه ضروریست که کمترین تماس بین بیماران مبتلا به کرونا و پرستاران صورت بگیرد، بیان نمود: رباتی که طراحی نموده ایم در بخش های بیمارستان های مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این صورت که یک ربات در یک بخش حدود ۶۰ درصد این ارتباط را قطع می کند.
به گفته مدیر فنی این شرکت دانش بنیان، فاز طراحی ربات پرستاری که طراحی نموده ایم به اتمام رسیده و الان وارد فاز ساخت شده ایم که تا پیش از آخر سال نمونه اول آن، مورد تست نهایی قرار می گیرد.
قره خانی با اشاره به اینکه این ربات دارای ریموت کنترل است، عنوان کرد: ربات پرستار می تواند غذای بیماران را عرضه کند و علایم حیاتی همچون دمای بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون را اندازه گیری نماید و به پرستار بخش به صورت آنلاین اطلاعات را عرضه کند.
وی با تاکید بر اینکه ربات پرستار سبب رجوع کمتر پرستاران به بخش های مبتلایان به کرونا می شود، بیان نمود: این ربات می تواند که ارتباط پرستار و بیمار را به صورت آنلاین برقرار کند و سوالات پرستاران را به بیمار و پاسخ بیمار به پرستاران را مخابره کند.
مدیر فنی این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این ربات می تواند بین ۸-۱۰ بیمار را در طول روز پشتیبانی کند. همینطور ربات پرستار می تواند کار ۳-۴پ رستار را انجام دهد.
قره خانی با اشاره به اینکه نمونه خارجی این ربات وجود دارد ولی تابحال نمونه داخلی آن ساخته نشده است، تصریح کرد: البته که این ربات کامل تر از ربات خارجی است چونکه ربات خارجی تنها غذا را تحویل می دهد ولی این رباتی که طراحی نموده ایم علاوه بر عرضه غذا و دارو به بیمار، امکان اندازه گیری علایم حیاتی را دارد.
وی با اشاره به دیگر کاربردهای ربات پرستار بیان نمود: این ربات علاوه بر اینکه در شرایط کرونا مورد استفاده بیمارستان ها قرار می گیرد می تواند در غیر این شرایط هم در بخش های عفونی از آن بهره برد.
به گفته قره خانی، این ربات دارای یک اتاق کنترل با اپراتور است که بیماران را تحت نظر قرار می گیرد.
وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کاربردی شدن ربات در بیمارستان ها اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ قرارداد با یکی از بیمارستان های کشور منعقد کرده ایم.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، این شرکت در زمینه پزشکی، مجموعه ای از ربات های توانبخشی مانند بازو، مچ و پا طراحی و تولید کرده است همینطور ربات های زیادی مانند ربات کارتزین و ربات های تحقیقاتی و صنعتی هم در این شرکت طراحی و تولید کرده است. مأموریت اصلی این مرکز توسعه فناوری الکترونیک چاپی در حوزه جوهر، تجهیزات و ماشین آلات و هم توسعه کاربرد است.