چاپگرهای سه بعدی کمبودهای کرونایی بیمارستان ها را برطرف می کنند

خط رند ۹۱۲: مسئولان برخی از بیمارستان ها در کشورهایی مانند ایتالیا برای برطرف نمودن نیازها به تجهیزات بیمارستانی باتوجه به بستری شدن هزاران بیمار کرونایی از چاپگرهای سه بعدی استفاده می نمایند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از سی ان بی سی، برخی بیمارستان ها برای برطرف نمودن نیاز خود به استفاده از دریچه هایی که دستگاه تنفس را به ماسک های اکسیژن متصل می کنند، از چاپگرهای سه بعدی برای تولید این دریچه ها بهره برده اند. این کار با همکاری شرکت های نوپا صورت گرفته است.
افزایش کاربرد چاپگرهای سه بعدی برای تولید برخی تجهیزات بیمارستانی محدود به ایتالیا نیست و در انگلیس و آمریکا نیز این رویکرد جدی گرفته شده است.
در آمریکا از این چاپگرها برای تولید بیش از ۳۰۰ سپر حفاظتی صورت برای افرادی که بطور مرتب با مبتلایان به کرونا در تماس هستند، استفاده شده است. باتوجه به کمبودهای گسترده دراین زمینه، نصب چاپگرهای سه بعدی در منازل شخصی برای رفع نیازهای بیمارستان ها هم شدت گرفته است.
از سوی دیگر استفاده از اپلیکیشن های گپ گروهی و به اشتراک گذاری اسناد مانند گوگل داکس، واتس اپ و برخی پایگاه های داده آنلاین برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تبادل نظر و آموزش افزایش یافته و برای اجتناب از تماس فیزیکی برقراری ارتباط میان بیماران و پزشکان و دریافت دستورالعمل نیز به همین شکل انجام می شود.

منبع: