تولید برچسب های رصد بیماران با قابلیت نصب روی لباس پرستاران

به گزارش خط رند ۹۱۲ محققان از تولید برچسب های ویژه ای اطلاع داده اند که پرستاران با نصب آنها بر روی لباس های خود می توانند موقعیت مکانی بیماران را به خصوص طی دوره بهبودی کنترل کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، بعد از آنکه بیماران مراحل سخت درمان را پشت سر می گذارند یا از اتاق عمل خارج می شوند، باید دوران نقاهت را هم طی کنند و طی این دوره به صورت ویژه تحت کنترل و نظارت باشند. این کار وقت و انرژی زیادی از پرستاران می گیرد و دانشمندان برای تسهیل این کار برچسب های خاصی ابداع نموده اند.
در سال های اخیر استفاده از برچسب هایی بر روی لباس پرستاران رایج شده که از خود پرتوهای مادون قرمز ساطع می کنند. این پرتوها توسط سنسورهای سقفی در کل یک ساختمان قابل شناسایی هستند و پزشکان و پرستاران با استفاده از این روش می توانند به سرعت از موقعیت مکانی یکدیگر آگاه شوند.
پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز با ارتقای همین فناوری از آن برای ردیابی موقعیت مکانی بیماران بهره برده اند. برچسب های مذکور برای کنترل سرعت حرکت، مسیر حرکت و دفعات حرکت و جابجایی بیماران قابل استفاده هستند.
برچسب های مورد اشاره که سیستم موقعیت یابی مکانی آنی یا آر تی ال اس نام دارند با همکاری شرکت میدمارک تولید شده اند و با نصب آنها بر روی لباس های پرستاران و بیماران می توان به رصد موقعیت مکانی افراد مریض پرداخت. هم اکنون این برچسب ها به صورت آزمایشی بر روی لباس های ۱۰۰ بیمار نصب شده اند تا نقاط ضعف و قوت آنها مشخص شود.