با تلاش یک شرکت دانش بنیان؛ نیاز صنایع کشور به پوشش های حرارتی رفع شد

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان توانستند نیاز صنایع فولادی به پوشش های حرارتی را مرتفع سازند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از نیازهای صنایع فعال کشور، تامین سیستم های پوشش دهی حرارتی با کیفیت جهانی و قیمت مناسب می باشد. یکی از دانش بنیان های فعال در کشور با درک این مساله با طراحی و تولید سیستم های پوشش دهی حرارتی به این نیاز پاسخ داده است. پاسخی بر پایه استانداردهای بین المللی اما کاملا ایرانی.
شرکت دانش بنیانی با بهره بردن از متخصصان خبره ایرانی به حوزه تولید پوشش های حرارتی ورود کرد. این شرکت با ارائه خدمات مختلف به صنایع کشور توانست جایگاه خودرا در بازار تضمین کند.
رضا سلطانی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت با دانش فنی و تجارب خود در کنار پشتبانی فنی شرکت جی تی وی و تجهیزات مدرن و گوناگون مرکز تکنولوژی های پوشش های پیشرفته، از معدود شرکت های موجود در منطقه است که قادر به پاسخگویی به نیاز پوشش های حرارتی صنایع کشور است.
سلطانی اظهار داشت: هدف این شرکت، ارائه خدمات مناسب به صنایع در مواردی همچون خوردگی در دمای بالا، سایش در شرایط سخت و همین طور پوشش های سرامیکی برای حفاظت در دماهای بسیار بالا و یا عایق سازی الکتریکی قطعات توسط این پوشش های سرامیکی است.
سلطانی بیان کرد: یکی از قراردادهای ما با یکی از صنایع فولادی در زمینه پوشش دهی و تعمیر قالب های مسی تولید اسلب فولاد به روش ریخته گری است.
وی افزود: این کار اجازه استفاده مجدد از هر قالب را به تعداد ۳ بار می افزاید که هزینه خرید قالب نو از خارج کشور را می کاهد. هزینه خرید هر یک از این قالب ها چندین هزار یورو است و شرکت ما در سال حدود ۱۰۰ دست از این قالب ها را پوشش دهی می کند.
بنا بگفته سلطانی، این شرکت از تسهیلات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی و معافیت های گمرکی معاوت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره برده است.

منبع: