پیشی گرفتن تولید مقالات زیست فناوری از سایر مقالات

به گزارش خط رند ۹۱۲ رتبه ایران از نظر تولید مقالات علمی در دنیا ۱۶ و در تولید مقالات زیستی رتبه ۱۳ است این بدان معناست که جایگاه زیست فناوری ۴ رتبه بالاتر از دیگر حوزه های علمی است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری اظهار داشت: ما تلاش می نماییم رتبه ایران را در حوزه زیست فناوری در آسیا ارتقا دهیم؛ تلاشی که تا همین امروز هم ما را از اهداف سند چشم انداز جلوتر انداخته است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر رتبه ایران در حوزه زیست فناوری را با سند چشم انداز مقایسه نماییم، متوجه خواهیم شد که حوزه زیست فناوری از سند چشم انداز خیلی جلوتر است و در منطقه رقیبی نداریم.
به گفته وی، رتبه ایران از نظر تولید مقالات علمی در دنیا شانزدهم است که این رتبه در حوزه مقالات زیستی به مقام سیزدهم رسیده است. یعنی ۴ رتبه بالاتر از دیگر حوزه های علمی.
وی افزود: این افتخار جز با تلاش و همت متخصصان و نخبگان ایرانی به دست نیامده است. اتفاقی که ایران را در بین کشورهای بزرگ و قوی زیستی در دنیا قرار داده است. در این شرایط سخت جهانی داروهای تولیدی ایرانی به دیگر کشورها صادر می شود و نام ایران بعنوان یکی از تولیدکنندگان دارو در جهان مطرح است.
قانعی در ادامه بیان نمود: ما در تلاش هستیم تا زیست فناوری را به قله های جهانی برسانیم و توانمندی ها و ظرفیت های جوانان کشور را به دنیا اثبات نماییم.