افت ۶۴ درصدی میزان فروش گوشیهای سونی

به گزارش خط رند ۹۱۲ انتشار گزارش مالی سه ماهه نخست سالجاری میلادی افزایش شرکت سونی نشان داده است که این غول تکنولوژی ژاپنی در این بازه زمانی کمتر از ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند فروخته است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شرکت سونی که بدون شک یکی از بزرگترین تکنولوژی در ژاپن و جهان به حساب می آید، اخیرا با انتشار و عرضه گزارشی جدید از عملکرد مالی خود در اولین فصل از سال ۲۰۲۰ اعلام نموده که کمتر از نیم میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این بازه زمانی سه ماهه در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.
بخش موبایل سونی که در سال های اخیر شاهد کاهش تمایل و علاقه کاربران به محصولات و گوشیهای طراحی و توسعه داده شده توسط سونی بوده است، حالا هم به نظر می آید که این روند نزولی ادامه داشته و تلاش این شرکت برای افزایش محبوبیت گوشیهای هوشمند خود چندان اثر بخش نبوده است.
البته با این وجود مقامات و مدیران این شرکت ژاپنی در اظهارات خود عنوان کردند که باری دیگر شاهد افزایش محبوبیت گوشیهای هوشمند و سودآوری قابل توجه پخش موبایل سونی خواهند بود.
بر اساس گزارش که در وبسایت اندروید سنترال آمده است، بخش موبایل سونی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تنها توانسته حدود ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در واقع کمترین آمار در تاریخ این شرکت به حساب می آید.
همینطور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پخش موبایل سونی شاهد افت ۶۳.۷ درصدی در میزان فروش گوشیهای هوشمند بوده است که البته بخش قابل توجهی از آن افت شدید تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی به دلیل شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا بوده است و خیلی از شرکت های تولید کننده موبایل و سایر محصولات تکنولوژی را با کاهش قابل ملاحظه ای در میزان فروش مواجه ساخته است.
به عبارت دیگر میزان فروش گوشی هوشمند سونی در اولین فصل از سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱.۱ میلیون دستگاه بوده است این در حالیست که در همین بازه زمانی سالجاری میلادی میزان فروش گوشیهای سونی به حدود ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده و ثبت شده است. مدیران سونی پیش تر اعلام نموده بودند که انتظار داشتند در این مدت حدود ۷۰۰ هزار گوشی هوشمند به فروش برسانند.