طی نامه ای به نمایندگان مجلس یازدهم صورت گرفت درخواست فعالان حوزه فاوا برای تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در مجلس

به گزارش خط رند ۹۱۲ تعداد ۳۵۴ از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه ای خواهان تشکیل کمیسیون « فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی آمده است:
«معتقدیم تکنولوژی های جدید و بخصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند در بیشتر شئون زندگی و ارکان اقتصادی کشور تأثیر گذاشته، اثربخشی و کارایی هر بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در صورتیکه درک صحیحی از این مفهوم در مسئولین و قانون گذاران کشور پدید آید، می توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه مُحقق شود و دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول و ایران عزیزمان را به یکی از قدرتهای برتر اقتصادی منطقه و بلکه دنیا تبدیل نماییم.
به رغم نقش مهمی که فناوری اطلاعات و ارتباط در مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان ایفا می کند، همواره در سالهای گذشته شاهد بی مهری مسئولین به این صنعت و فعالین آن بوده ایم که با کمک شما در این دوره امیدواریم شاهد رفع مشکلات و رونق روز افزون این صنعت باشیم؛ ان شاءالله.
اقتصاد دیجیتال نمود جدیدی از اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی های جدید است که با تاکید بر دانش و خلاقیت جوانان کشور در حال توسعه و بالندگی است. بنابر این انتظار می رود که حمایتهای قانونی و مالی که برای سایر حوزه های فناوری صورت گرفته است برای صنعت ICT با نگاه تأثیر بر اقتصاد-و نه یک صنعت حاشیه ای لوکس- تعمیم یابد.
در همه دنیا این صنعت برای تکمیل زنجیره خود احتیاج به ارتباط مستمر بازرگانی و مالی با سایر کشورهای دنیا دارد و به همین سبب تصمیمات خلق الساعه در پیشگیری از واردات یا صادرات محصولات و خدمات مرتبط، ضررهای جبران ناپذیری برای این صنعت در بر خواهند داشت.
فعّالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای ذیل این نامه حمایت خویش را نسبت به تشکیل «کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال » اعلام می دارند و تمام همت خویش را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درونزا و برونگرا به کار خواهند گرفت. از سوی دیگر از شما تقاضا دارند که موانع و مشکلات موجود را با شنیدن حرف فعالان صنعت و استفاده از ظرفیت قانونی موجود پیگیری و تا رفع کامل آن مجدانه تلاش نمایید.»