پرواز نخستین هواپیمای برقی تجاری در انگلیس

خط رند ۹۱۲: یک شرکت تجاری در انگلیس از پرواز موفق تجاری نخستین هواپیمای برقی در این کشور آگاهی داده است. این هواپیمای برقی که های فلایر نام دارد، مجهز به موتوری هیبریدی است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، شرکت زیرو- اویا برای این هواپیما موتوری هیدروژنی – الکتریکی طراحی نموده که در جریان نخستین پرواز تجاری از فرودگاه کران فیلد در بدفوردشایر عملکرد موفقی داشت.
دولت انگلیس از تولید و عرضه هواپیماهای برقی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و کاستن از هزینه سفرهای هوایی استقبال می کند. هم اکنون مهم ترین چالش بر سر راه افزایش استفاده از این نوع هواپیماها، لزوم نصب باتری های حجیم و سنگین بر روی هواپیماهای مذکور و نیز مسافت اندک قابل پیموده شدن با هواپیماهای برقی است.
برای غلبه بر این مشکلات در هواپیمای HyFlyer سعی شده تا از پیل سوختی جدید هیدروژنی استفاده گردد که هم برد هواپیما را بیشتر می کند و هم هزینه های تولید باتری را می کاهد.
قرار است هواپیماهای مورد اشاره فعلاً با ۱۰ تا ۲۰ صندلی تولید شوند. اما تعداد صندلی های آنها تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ تا ۱۰۰ صندلی افزایش می یابد. مدل ۲۰۰ صندلی این هواپیما که تا سال ۲۰۴۰ تولید می شود قادر به پیمودن مسافتی ۵۵۵۶ کیلومتری خواهد بود. در جریان پرواز آزمایشی مدل فعلی این هواپیما مسافتی حدوداً ۴۰۰ کیلومتری را پیمود. در پروازهای آتی هواپیمای مورد اشاره خواهد توانست مسیری حداکثر ۵۵۰ کیلومتری را طی نماید.

منبع: