گزارش تخلف اپراتورها به سازمان حمایت دو اپراتور موبایل گران فروشی کردند

خط رند ۹۱۲: درحالی که قبل از این عنوان شده بود افزایش تعرفه ای در بسته های اینترنتی اپراتورهای همراه صورت نگرفته، معاون وزیر ارتباطات اعلام نمود گرانفروشی و افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت در دو اپراتور موبایل، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در ایام گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه آگاهی داده و اعتراض کردند. این مساله منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام نمود: بالابردن قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه، در صورتیکه مردم به سبب شیوع ویروس کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده.
وی همینطور با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: بر طبق این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه های عادی و تشویقی سرویس هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت نمایند. با توجه به این که افزایش قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت ها باید به قبل بازگردد.
فلاح جوشقانی همین طور شب گذشته بار دیگر به موضوع گران فروشی اپراتورها اشاره کرده و در توییتر نوشت: گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پولهای مردم را بازگردانند. کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفته آتی هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهدنمود.
این درحالی است که قبل از این پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- توضیح داده بود افزایش تعرفه ای صورت نگرفته و آنچه کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف بعضی از بسته های پرمصرف بوده است و با توجه به این که اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، اما حذف این بسته ها بدون از کسب تاییدیه سازمان انجام شده، به اپراتورها اخطار داده شده تا بسته ها باردیگر هم در پورتال و هم اپلپکیشن اپراتورها قرار گیرد.
هرچند این بسته ها در وب سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه های دیگر همچون اپلیکیشن های مربوط به این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود، اما از آنجایی که کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب سایت مراجعه نمی کنند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می کنند، با حذف بسته ها از این درگاه ها مواجه گشتند.

منبع: