هوش مصنوعی به دنبال مچ گیری از کره شمالی!

خط رند ۹۱۲: اخیرا پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته اند که فناوری هوش مصنوعی می تواند فعالیت های هسته ای مخفیانه و مشکوک بعضی از کشورها نظیر کره شمالی را شناسایی و ردیابی کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت Daily Mail، این روزها که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از استقبال بی نظیری از جانب علاقمندان و محققان فعال در حوزه تکنولوژی مواجه و برخوردار شده است، توسط دانشمندان بسیاری در حوزه های مختلف مورد بررسی و بحث قرار گرفته است تا بتواند در امور دشوار و ناممکن به بشریت کمک نماید و جلوی خیلی از اتفاقات ناگوار را در جهان بگیرد.

حالا اخیرا گزارشی از جانب دانشمندان و پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی انتشار یافته است که نشان داده است آنها با طراحی و رسیدن به یک مدل محاسبه دقیق، فوق پیشرفته و متفاوت توانسته اند از فناوری هوش مصنوعی بهره گیری کنند و فعالیت و آزمایشات هسته ای مشکوک و مخفیانه را با بررسی دقیق تصاویر ماهواره ای و سایر ردیابی های اینترنتی تشخیص دهند.

آنها بر این باورند در صورتیکه طرح و ایده شان به مرحله نهایی و اجرایی برسد، می تواند به جلوگیری از جنگ های هسته ای در جهان بینجامد و فعالیت های مخفیانه خیلی از کشورها نظیر کره شمالی را متوقف نماید.

گفته می گردد وزارت امنیت هسته ای ملی ایالات متحده آمریکا که تحت نظر وزارت انرژی این کشور فعالیت می کند، هم در این پروژه سرمایه گذاری های کلانی کرده است تا محققان مربوطه بتوانند به درستی فعالیت های زیرزمینی و مشکوک کشورهای جهان را شناسایی و ردیابی کرده و در صورت لزوم، به دولت آمریکا گزارش کنند و جامعه بین الملل هم با فعالیت های هسته ای مخفیانه آنها برخورد کند.