ابداع یک سیستم جدید؛ چراغ های راهنمایی و رانندگی منسوخ می شوند

خط رند ۹۱۲: محققان دانشگاهی سیستمی نوین ابداع نموده اند که علائم توقف و حرکت را روی شیشه جلویی خودرو نمایش می دهد. بدین سان چراغ های راهنمایی و رانندگی منسوخ می شوند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیلی میل، محققان قصد دارند با عرضه سیستمی نوین چراغ های راهنمایی و رانندگی را منسوخ کنند.
محققان علوم کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون مشغول کار روی سیستمی هستند که چراغ های رهنمایی و رانندگی را با نمونه های مجازی جایگزین می کند. علائم توقف و حرکت به صورت مستقیم روی شیشه جلویی خودرو یا داشبورد آن نمایش داده می شوند.
این روند به راننده اجازه می دهد چراغ راهنمایی شخصی شده ای در اختیار داشته باشد و مدت زمان توقف در زمان سیگنال ها را می کاهد.
محققان پروژه Vitual Traffic Lights (VTL)درباره این فناوری می گویند: رانندگان به صورت عادی مجبورند به چراغ های سبز و زرد توجه نمایند و هنگام رسیدن به تقاطع ها به چراغ قرمز واکنش نشان دهند. اما اگر خودروها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بدون نیاز به چراغ راهنمایی و رانندگی به ترافیک واکنش نشان دهند، اوضاع فرق می کند.
سیستم جدید VTL از چراغ های راهنمایی و رانندگی مجازی استفاده می نمایند که هنگام نزدیک شدن به تقاطع روی شیشه جلویی خودرو ظاهر می گردد. راننده با نگاه به شیشه جلوی خودرو متوجه می گردد در تقاطع باید چه اقدامی انجام دهد.
این فرایند نامحسوس است و راننده در تصمیم گیری دخالتی ندارد. چراغ های راهنمایی و رانندگی با نزدیک شدن راننده به تقاطع خاموش می شوند.
سیستم VTL با عنایت به قابلیت برقراری ارتباط میان خودروها عرضه می گردد و در همین اواخر در پردیس دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ آزمایش شده است.
این سیستم قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات جی پی اس، نقشه ها وسرعت را دارد و می تواند خودروهای در حال حرکت را راهنمایی کند.