در یک شرکت دانش بنیان؛ سانتریفیوژ دکانتر ایرانی ساخته شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ محققان در شرکت دانش بنیان توانستد با استفاده از دانش بومی سانتریفیوژ دکانتر ایرانی را بسازند. این سیستم در عرصه های مختلف به کار گرفته می شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سانتریفوژ دکانتر در صنایع مختلفی همچون تولید آب میوه و روغن مایع به کار گرفته می شود. این نوع سانتریفیوژ جامد را از مایع جداسازی می کند و به همین خاطر در تصفیه آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد. یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته با تولید این محصول وارد عرصه رقابت جهانی شود و آن گونه که مدیر عامل این شرکت می گوید بزودی مقرر است برای صادرات محصولات خود با کشور سوئد قرارداد منعقد کنند.
عظیم عظیمی نژادان مدیرعامل شرکت دانش بنیان اظهار داشت: شرکت ما در زمینه تولید سانتریفیوژ دکانتر، خط تولید کامل کارخانجات قند چغندر و نیشکر، بازیافت آب و فاضلاب فعالیت می کند.
عظیمی نژادان اظهار داشت: محصولات ما در مقابل محصولات مشابه تولید کشورهای اروپایی تا ۴۰ درصد ارزان تر است. به همین خاطر به راحتی می تواند مشتریان خویش را به دست آورد. ضمن اینکه محصولات شرکت ما در حال رقابت با بازار اروپایی و لیدرهای تولید این محصولات در جهان است.
بومی سازی تولید سانتریفیوژ
وی افزود: شرکت ما توانسته با اتکا به نیروی های متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، خیلی از محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند. برای این محصولات تولید شده در خاورمیانه رقیبی وجود ندارد و رقابت تنها در عرصه جهانی انجام می شود.
وی اضافه کرد: در این شرکت تنها ۲۰ درصد از مواد خاص برای تولید محصولات خویش را از خارج کشور وارد می نماید و ۸۰ درصد از مواد لازم برای تولیدات خویش را از محصولات داخلی استفاده می نماید. آن ۲۰ درصد از محصولات خاصی هم که از خارج کشور وارد می شود را با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی و کمک مسؤلان می توانیم در داخل کشور تولید نماییم و مانع از فرار سرمایه ارزی کشور شویم.