ستاری: اتکای کمتر به بودجه دولتی با ایجاد برجهای فناوری

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: رویان نگین سلول بنیادی است که با ایجاد برج فناوری می تواند تحولات جدی در درآمد خود ایجاد کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه برج فناوری پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه همیشه اتفاقات خوبی در پژوهشگاه رویان رخ می دهد، اظهار داشت: توسعه زیست بوم دانش بنیان در این منطقه از تهران به واسطه این پژوهشگاه اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه برج فناوری رویان دانشمندان زیادی همچون دکتر بهاروند دارد، اضافه کرد: زیست بوم علم و فناوری باید در این مجموعه به وجود آمده و به واسطه آن شرکتهای دانش بنیان متشکل از جوانان راه اندازی شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: برج فناوری رویان نقطه عطفی است برای ایجاد شرکتهای دانش بنیانی که جوانان و فارغ التحصیلان مدیران آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح های پژوهشگاه رویان طرح های فوق العاده ای هستند، اظهار داشت: ما همیشه پژوهشگاه را از هر نظر حمایت کردیم و هر وقت از نظر مادی و معنوی چیزی دستمان آمده برای رویان دریغ نکرده ایم.

ستاری افزود: پژوهشگاه رویان نگینی در بحث سلول های بنیادی است که ما باید از آن پاسداری نماییم، برای اینکه امانتی است که کاظمی آشتیانی برای کشور بجای گذاشته است.

وی با اشاره به راه اندازی برج فناوری رویان اضافه کرد: این موجب می شود که رویان قسمتی از درآمد خودرا به واسطه برج فناوری بدست آورد و کمتر به بودجه دولتی وابسته باشد و تحولات بنیادی را با کارهای خودش انجام دهد که نشان دهنده تحول رویان است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد: این باارزش است و ان شاءالله در رویان اتفاقات خوبی رخ دهد و محور حرکت حوزه سلول بنیادی در کشور باشد.

وی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از برج فناوری رویان اظهار داشت: هر موقع که به پژوهشگاه رویان می آیم، کارهای جدیدی انجام داده اند. این برج در امتداد ایجاد یک اکوسیستم فناوری است که حرکت بسیار قابل توجهی بشمار می رود.

ستاری اضافه کرد: شرکتهای این برج فناورانه هر کدام که نوپا هستند تا چند ماه دیگر محصولات با ارزش افزوده بالایی به بازار می رسانند.

منبع: