انتقاد قربانی از صف های طولانی مردم برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی

خط رند ۹۱۲: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم با شروع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، از تشکیل صف هایی جهت ثبت نام وام یک میلون تومانی انتقاد نمود و آنرا نگران کننده دانست.
محمدحسین قربانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای فاصله گذاری هوشمند اظهار داشت: دو ماه از بحران کرونا در کشور می گذرد، در این مدت شاهد همکاری مردم با مدیران اجرایی، دولت و وزارت بهداشت در اجرای پروتکل ها و حمایت همه جانبه بودیم که جای قدردانی دارد اما امروز وارد فاز دیگری از قرنطینه شده ایم.
وی توضیح داد: در شرایط فعلی رعایت خیلی از اصول بهداشتی اولیه توسط عامه مردم و پروتکل های اعلامی توسط ستاد کرونا بسیار مهم است؛ اگر مردم رعایت نکنند همه زحمات تیم درمان و حاکمیت از بین خواهد رفت.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به بسته معیشتی دولت اظهار داشت: دولت با اتخاذ تدابیری به مردم یارانه معیشتی و وام یک میلیون تومانی داده و راه ثبت نام را سامانه پیامکی اعلام نموده است، اما امروز گزارشاتی از صف های طولانی بدون رعایت فاصله اجتماعی در باجه های پستی و پست بانک ها رسیده که موجب نگرانی جدی شده است. انتظار می رود مردم طبق اعلام دولت و وزارت رفاه و سازمان برنامه به صورت غیرحضوری برای دریافت وام ثبت نام کنند چون بحث سلامت مردم است که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد البته که موضوع رفاه و معیشت مردم هم دارای اهمیت است.
قربانی در آخر تصریح کرد: کرونا ویروسی است که برایش نژاد و جنسیت تفاوتی ندارد. اگر مردم رعایت نکنند جبران بحران به وجود آمده سخت خواهد بود؛ حالا ما وارد فازی شده ایم که موفقیت در آن به رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بستگی دارد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا امروز در فضای مجازی تصاویری از صف های مردم بدون رعایت فاصله مناسب جلوی دفاتر خدمات دولتی برای گرفتن سیمکارت انتشار یافته است؛ سرپرست خانوار برای ارسال پیامک جهت ثبت نام وام یک میلون تومانی باید سیمکارت به نام خود داشته باشد.

منبع: