با کابرد ویژه برای اتاق عمل؛ چسب های کاشی آنتی باکتریال در راه بازار

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چسب های کاشی آنتی باکتریال کاربردی در اتاق عمل شدند.

محمد مهدی نعمتی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده چسب های آنتی باکتریال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: این چسب ها برای مصارف مختلفی مانند چسباندن چوب، سنگ، موکت، شیشه و کاغذ بکار گرفته می شوند.
وی با اعلان اینکه یکی از کاربردهای مهم چسب در اتصال سنگ های تزئینی مورد استفاده در ساختمانهاست، اضافه کرد: باتوجه به کاربرد فراوان انواع سنگ در فضای داخلی منازل مسکونی، ادارات و محیط های بهداشتی، چسب مورد استفاده علاوه بر خاصیت چسب ندگی با استواری مناسب باید در مقابل تجمع و رشد باکتری ها و قارچ ها در محل اتصال مقاوم باشد. همین طور چسب مورد استفاده باید در مقابل تغییرات دمائی مقاوم بوده و گرفتار انقباض یا انبساط شدید و ترک خوردگی نشود.
نعمتی با اعلان اینکه بدین جهت در صدد برآمدیم که چنین چسبی را به تولید برسانیم، بیان کرد: در محصول حاضر با بهره گیری از فناوری نانو، به چسب خاصیت آب گریزی، پوشش آنتی باکتریال و استواری بالا داده شده است. همین طور با کمک فناوری نانو، چسب تولیدی برای سطوح سنگ کاربرد دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت این خاصیت منحصربفرد محصول می تواند صرفه اقتصادی را در مصارف چسب به همراه داشته باشد. این ماده علاوه بر تامین زیبایی، بعد از سخت شدن تمامی بندها را ضدآب و نفوذناپذیر می کند.
وی با اشاره به خواص این چسب های نانویی اظهار داشت: این چسب خاصیت آب گریزی، پوشش آنتی باکتریالی و استواری بالا را دارد.
نعمتی افزود: با کمک فناوری نانو، چسب تولیدی برای تمام سطوح همچون چوب، شیشه، پلاستیک و سنگ کاربرد دارد که حالا به تولید رسیده و در بازار موجود است.
نعمتی اظهار داشت: این سنگ ها در اماکنی همچون اتاق عمل که باید عاری از هر گونه باکتری باشد کاربرد فراوانی دارد که سبب جلوگیری از آلودگی ها شود.
وی با تاکید بر اینکه این محصول گواهینامه نانو مقیاس را ستاندن کرده است، بیان کرد: یک نمونه مشابه در کشور از این چسب ها وجود دارد که تفاوت آن در انتخاب نانوذرات و ماهیت پلیمرهاست که موجب تغییر کاربری ها می شود.
وی اظهار داشت: این چسب به صورت مایع و در بازار وارد شده است.

منبع: