شورای اعتماد و امنیت توییتر منحل شد

به گزارش خط رند ۹۱۲، شرکت توییتر، شورای اعتماد و امنیت که به این پلت فرم شبکه اجتماعی در رابطه با تصمیمات سایت، مشاوره می داد را منحل کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شورای اعتماد و امنیت، یک گروه داوطلبانه بود که در سال ۲۰۱۶ تشکیل شده بود.

حدود نیمی از کارکنان توییتر معادل ۳۷۰۰ نفر، از زمانی که این شرکت شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک خریداری شده است، اخراج شده اند. بیش از هزار نفر هم استعفا کرده اند که یوئل روث، مدیر بخش اعتماد و ایمنی، یکی از آنها بوده است.

در ایمیلی که به اعضای شورای اعتماد و امنیت ارسال شده و توسط رویترز مشاهده شده، آمده است: با اقدام توییتر برای ورود به یک مرحله جدید، ما درحال ارزیابی مجدد بهترین شیوه نظارت بیرونی بر محصول و کار توسعه خط مشی خود هستیم. در امتداد این فرآیند، به این نتیجه رسیدیم که شورای اعتماد و امنیت، بهترین ساختار برای انجام این کار نیست.

صفحه توییتر برای این گروه، حذف گردیده است.

این شورا شامل سازمانهای مدافع حقوق مدنی مختلف، آکادمی ها و نهادهای فعال در حوزه امنیت بود و به توییتر در طراحی محصولات، برنامه ها و مقررات، مشاوره می داد.

در ایمیل توییتر آمده است: کار ما برای اینکه توییتر را به مکان امن و حاوی اطلاعات مفید تبدیل نماییم، سریعتر و فعالتر از سابق پیش خواهد رفت و ما همچنان از ایده های شما درباره ی نحوه نائل شدن به این هدف، استقبال می نماییم.

طبق گزارش واشنگتن پست، ایمیل توییتر، کمتر از یک ساعت قبل از دیدار اعضای تیم اعتماد و امنیت با مدیران شرکت بوسیله پلت فرم زود، ارسال شده بود.

هفته گذشته، سه عضو این شورا با اشاره به نگرانی برای امنیت کاربران توییتر، استعفا کرده بودند. آن کولیه، یک عضو این شورا، در توییتی نوشته بود: از تحقیقات انجام شده، روشن است که برخلاف ادعای ایلان ماسک، امنیت و ایمنی کاربران توییتر رو به افول است.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک در توییتر، اعضای شورا را متهم کرده بود حاضر نشده اند درباره ی سوءاستفاده از کودکان، اقدامی انجام دهند. جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، این ادعا را نادرست خوانده بود.

منبع: