گام نهایی مذاکرات ایران و روسیه در زمینه فضایی با حضور سران دو سازمان فضایی

به گزارش خط رند ۹۱۲، سخنگوی سازمان فضایی ایران با اعلان اینکه مذاکرات این سازمان با آژانس فضایی روسیه تا پایان امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه ادامه دارد، اظهار داشت: مقرر است نتایج مذاکرات کارشناسی در جلسه سران دو سازمان فضایی طرح شود.
حسین دلیریان در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری مذاکرات سازمان فضایی ایران با آژانس فضایی روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه از گذشته همکاریهای خوبی در حوزه های مختلف در زمینه فضایی داشته اند، به این معنا که روابط از سطح خوبی برخوردار بود، اما هر دو طرف تصمیم گرفتند که سطح همکاری ها را افزایش داده و سطح مناسبات، روابط و همکاری ها را در حوزه های بیشتری نسبت به قبل توسعه دهند.
وی اظهار داشت: در همین زمینه طی یک برنامه ریزی قرار شد مواردی که باید در زمینه فضایی مشمول توسعه شوند، تعیین شده و مورد تفاهم دو طرف قرار گیرند؛ بر همین مبنا مذاکراتی پیش بینی شد که دو طرف در این مذاکرات، توسعه مناسبات را پیگیری کنند.
دلیریان با اعلان اینکه مذاکرات سازمان فضایی ایران و آژانس فضایی روسیه که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای کیش درحال برگزاری است، در همین زمینه طرح ریزی و اجرا شده است، اشاره کرد: طبعا این توسعه همکاری ها شامل حوزه های مختلفی خواهد شد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران، محور اصلی این مذاکرات را توسعه همکاری ها دانست و تصریح کرد: دراین زمینه مذاکرات خوبی تا حالا انجام شده و مذاکرات امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه به عنوان دومین روز، این مذاکرات ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری روز نخست مذاکرات کیش، توضیح داد: در روز اول، مذاکرات متنوعی در سطح کارشناسی میان کارشناسان سازمان فضایی ایران و آژانس فضایی ایران انجام شد و دو طرف مذاکرات بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و مقرر است نتایج مذاکرات کارشناسی در جلسه سران دو سازمان فضایی طرح شود.
سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: مذاکرات روز دوم شامل دو پنل تخصصی با موضوعات متنوع فضایی و با حضور رؤسای دو سازمان فضایی ایران و روسیه در پردیس دانشگاه صنعتی شریف، درحال برگزاری است و کارشناسان دو طرف در این پنل ها با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرح مباحث مختلف فنی و علمی می پردازند.
به گفته ی ایشان، این مذاکرات در روز چهارشنبه با دیدار نهایی دکتر سالاریه رییس سازمان فضایی ایران و یوری باریسف رییس آژانس فضایی روسیه تمام می شود.