مصوبه جنجالی در ایالت نیویورک؛ اولتیماتوم دو ساله برای اختتام استخراج بیتکوین با سوخت فسیلی

خط رند ۹۱۲: برمبنای مصوبه مجلس نمایندگان و سنای ایالت نیویورک استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در این ایالت تنها تا دو سال دیگر حق استفاده از سوخت های فسیلی را دارند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از رویترز، بر طبق این مصوبه با هدف کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تشدید گرمایش زمین استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین با بهره گیری از منابع انرژی حاصل از سوخت های فسیلی تا دو سال دیگر در ایالت نیویورک متوقف می شود.
در عین حال دفتر کتی هوکول فرماندار نیویورک روز گذشته اعلام نمود هنوز مشخص نیست آیا این مصوبه توسط وی امضا می شود یا خیر.
استخراج ارزهای دیجیتال با بهره گیری از کامپیوتر ها نیاز به مصرف مقدار زیادی انرژی برق دارد و این امر مشکلات قابل توجهی را در حوزه حفظ پایداری شبکه های تولید و انتقال نیرو در خیلی از کشورهای جهان ایجاد کرده است.
مجلس نمایندگان ایالت نیویورک در آوریل گذشته این مصوبه را تأیید کرد و سنای ایالتی نیز هفته قبل آنرا به تصویب رساند. در عین حال فرماندار نیویورک معتقد می باشد بااینکه صیانت از محیط زیست اهمیت دارد، اما باید بین این کار و صیانت از فرصت های شغلی به دست آمده از علاقه به استخراج ارزهای دیجیتال توازن و تعادل برقرار شود.
تصویب این مصوبه قسمتی از کوشش های ایالت نیویورک برای کاهش ۸۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ است.

منبع: