افزایش مشارکت پژوهشگران در پروژه های فناورانه علوم شناختی

به گزارش خط رند ۹۱۲، ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی اعلام نمود فعالیت و مشارکت محققان، اساتید و پژوهشگران درحوزه های علوم و فناوری های شناختی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، در پی فراخوان های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای مشارکت و فعالیت اساتید، پژوهشگران و متخصصان برای ارائه و اجرای طرح ها و ایده های پژوهشی درحوزه های مختلف دانش علوم شناختی، استقبال آنان جهت همکاری و خلق محصولات و نوآوری های فناورانه بالا رفته است.
در نوزدهمین فراخوان این ستاد حدود ۳۰ طرح پژوهشی در قالب شصت پایان نامه ترکیبی کارشناسی ارشد و دکتری بمنظور توسعه فناوری و خدمات شناختی و دستیابی به دستاوردهای یکپارچه، به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارائه شد.
در این مرحله از فراخوان پژوهشگران و اساتید از بیست دانشگاه در سطح کشور با ارسال ایده ها و طرح های پژوهشی خواهان مشارکت و فعالیت در زمینه های دانش علوم و فناوری های شناختی همچون در زمینه علوم اعصاب، روانشناسی، مهندسی، مدل سازی و خلق محصولات و تولیدات نوآورانه و خلاقانه در حیطه دانش علوم شناختی شدند.
طرح های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصاً در زمینه علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی و حمایت قرار می گیرند.
ستاد علوم شناختی در امتداد سیاست های خود درصدد است با پشتیبانی از طرح های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی را در سطح کشور فراهم نموده و انگیزه کارهای علمی و تحقیقاتی اساتید، پژوهشگران و پژوهشگران در زمینه های علوم و فناوری های شناختی گسترش یابد.
به دنبال چندین مرحله فراخوان پشتیبانی از طرح های پژوهشی درقالب طرح های دسته «ج» بمنظور افزایش هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی و در امتداد تحقق اهداف مصوب درحوزه علوم شناختی بیش از دویست طرح پژوهشی پژوهشگران، اساتید، پژوهشگران و متخصصان از مراکز و موسسات آموزش علمی و تخصصی در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مورد تصویب قرار گرفت که تا حالا چهل و پنج ایده و طرح پیشنهادی به پایان رسیده است.
طرح های مصوب در این فراخوان ها در زمینه های روانشناسی، آموزش و پرورش، زبانشناسی، علوم اعصاب، مدلسازی، نگاشت مغز، مدیریت، روانشناسی و آزمون های روانسنجی از طرف پژوهشگران و پژوهشگران در سطح کشور در حال اجراست.
براساس سیاست های راهبردی و اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تشویق پژوهشگران به مشارکت فعال تر در زمینه دانش علوم شناختی امسال میزان پشتیبانی از طرح های دسته«ج» تا سقف یک میلیاردریال بالا رفته است.

منبع: