سومین همایش بین المللی حسابداری در تبریز

خط رند ۹۱۲: آذربایجان شرقی بیست و یکمین همایش ملی حسابداری و سومین همایش بین المللی حسابداری ایران با محورهای آینده پژوهی در حسابداری، گزارشگری پایداری و تاب آوری کسب وکارها ۱۲ و ۱۳ مهرماه سالجاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام می شود.
آرش رنجبران، رییس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی واحد تبریز در نشست خبری، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، نخستین واحد دانشگاهی آزاد اسلامی کشور است که در آبان ماه ۱۳۶۱ تاسیس شده و سپس دانشگاه بزرگ آزاد اسلامی کشور ریشه خودرا از دانشگاه آزاد تبریز گرفته و امروز به عنوان درخت تناور، بخش عمده ای از مسئولیت آموزشی و پژوهشی کشور را بر عهده دارد و یکی از واحدهای سرآمد علمی و پژوهشی بشمار می رود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: کارهای سالهای اخیر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در عرصه های پژوهشی شامل ایجاد شرکت های دانش بنیان و مجموعه ها فناورانه نشان از رشد قابل توجه این واحد دانشگاهی دارد.
وی با اشاره به اینکه افزایش قابل توجه دانشجویان در این واحد نشان از اعتماد خانواده ها و مردم به دانشگاه آزاد اسلامی دارد، اظهار داشت: والدین از دانشگاه مدرک تحصیلی نمی خواهند بلکه برای فرزندانشان دنبال آینده ای درخشان هستند.
رنجبران با اشاره به اینکه این همایش به عنوان معتبرترین همایش حوزه حسابداری در کشور برای نخستین بار در یک دانشگاه غیردولتی برگزار می شود، اظهار داشت: با زحمات بسیار و تامین هزینه ها توسط حامی این همایش، بار هزینه ای بر دوش دانشگاه وجود ندارد.
وی افزود: در این همایش معاونان وزرات اقتصاد و دارایی، ریاست سازمان بورس کشور، معاونان بانک مرکزی، دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران، مسئولان اتاق تجاری در سطح ملی و استانی و… حضور خواهند داشت.
رسول برادران، دبیر علمی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری نیز در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از سال ۱۳۶۷ به عنوان نخستین دانشگاه در رشته حسابداری در شمالغرب کشور دانشجوی کارشناسی و از سال ۱۳۸۵ نیز دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده و در سال ۱۳۹۳ نیز اولین ورودی مقطع دکتری پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۹۴ در عرصه مالی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرفته است، اظهار داشت: باتوجه به قدمت این دانشگاه در رشته حسابداری و موثر بودن اساتید و دانشجویان آن در سطح کشور، مجوز اولین مجله پژوهشی به نام این واحد کسب شده که سه شماره آن چاپ و شماره چهارم نیز در کنگره توزیع می شود؛ بنا بر این امتیاز میزبانی همایش به دانشگاه آزاد تبریز اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه میزبان این همایش از طرف دبیرخانه مرکزی در دانشگاه های تهران، الزهرا(س) و علامه طباطبایی مستقر است، اظهار داشت: میزبانی این همایش به عنوان مهم ترین و معتبر ترین همایش حوزه حسابداری در سطح کشور از سال۱۴۰۰ برای نخستین بار به دانشگاه غیردولتی داده شده است.
برادران اضافه کرد: داوری این همایش در پنج لایه تخصصی از بین ۲۸۰ مقاله فرستاده شده انجام گرفته و بیش از ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده است.
وی به چاپ مقالات برگزیده در هشت مجله معتبر عملی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: شهر تبریز به عنوان شهر نخستین ها یک شهر صنعتی است که فقط نباید به جنبه ی دانشگاهی و کلاسیک آن نگاه نماییم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از حرفه اصحاب حسابداری در صنایع و مشکلات صنایع در این زمینه عنوان اصلی همایش انتخاب شده است، اشاره کرد: گزارشگری پایدار و تاب آوری کسب وکارها از محورهای این همایش است که بتازگی سازمان حسابرسی به الزام افشای گزارشگری پایدار تاکید کرده اند.
مهدی زینالی، دبیر اجرائی ۲۱امین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری نیز در ادامه اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۶۰ حامی مالی و معنوی در این همایش وجود دارد، نیازی به بودجه دانشگاهی نداریم و تلاشمان بر این است که حامیان این همایش در مورد پایداری و تاب آوری کارهای انجام شده را در غرفه ها ارائه نمایند.
وی ادامه داد: تفاهم نامه بین سازمان بورس کشور و دانشگاه و دو قرارداد برون دانشگاهی با شرکت گاز استان و مس آذربایجان همچون اقداماتی است که در این همایش انجام می گیرد.

اولین همایش ملی عمران در تبریز برگزار می شود
روزبه دبیری، دبیر اجرائی همایش ملی عمران نیز در این نشست از برگزاری این همایش آگاهی داد و اظهار داشت: مقاله های ارائه شده در این همایش دارای امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکترا خواهند بود و از همه شرکت ها، صاحبان صنایع برای حضور در این همایش سه روزه دعوت می نماییم تا دستاوردها و محصولات جدید را در نمایشگاه جانبی این همایش ارائه نمایند.
وی افزود: این همایش در ۱۴ محور ژئوتکنیک و زمین شناسی، مدیریت منابع آب، کارآفرینی و اقتصاد در عمران، سازه های دریایی، راه و ترابری، نقشه برداری، مدیریت ساخت، سازه و زلزله، مدیریت بحران، انرژی و ساختمان، سازه های هیدرولیکی، رفتارنگاری و ابزار دقیق سازه ها، اینترنت اشیا و ساختمان های هوشمند و مصالح و تکنولوژی های جدید در مهندسی عمران برگزار می شود.
وی ادامه داد: مهلت ارسال مقالات به این همایش ۳۰ دی ماه امسال، اعلام نتایج ۱۵ بهمن ماه و مهلت ثبت نام ۳۰ بهمن و تاریخ برگزاری آن نیز هفتم تا نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه تبریز است.
آرش رنجبران، رییس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی واحد تبریز در ادامه این جلسه به همایش ملی عمران نیز اشاره نمود و اظهار داشت: معتقد هستیم برگزاری این همایش ها و اجرای خروجی موجب کاهش سنگین هزینه ها می شود، هزینه های ضعف کیفیت که به عنوان هزینه های پنهانی و سنگین عمل می کنند با برگزاری این چنین همایش هایی از بین می رود.
وی افزود: اتفاقات کوچک در عرصه عمرانی، هزینه های هنگفتی در بر دارد و برای جلوگیری از آن همه ی ارگان ها باید دست به دست هم داده و برای رفع آن تلاش نماییم.