موشک آلفا برای چهارمین بار پرتاب شد

خط رند ۹۱۲: موشک «آلفا» در چهارمین پرتاب خود، یک ماهواره متعلق به شرکت «لاکهید مارتین» را به مدار زمین برد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «فایرفلای اروسپیس»(Firefly Aerospace) روز ۲۲ دسامبر موشک خود موسوم به «آلفا»(Alpha) را برای چهارمین بار پرتاب کرد و یک ماهواره متعلق به شرکت «لاکهید مارتین»(Lockheed Martin) را به مدار زمین فرستاد.
موشک آلفا ساعت ۱۲: ۳۲ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در کالیفرنیا بلند شد و ماموریتی را شروع کرد که فایرفلای اروسپیس آنرا «فلای دِ لایتنینگ»(Fly the Lightning) می نامد.
این پرتاب ابتدا برای چهارشنبه ۲۰ دسامبر برنامه ریزی شده بود اما شرایط بد آب وهوایی، آنرا دو روز به تعویق انداخت.
ماموریت فلای دِ لایتنینگ، یک محموله آنتن با قابلیت هدایت الکترونیکی را به مدار پایین زمین می فرستد که توسط شرکت لاکهید مارتین تولید شده است. نمایندگان فایرفلای اروسپیس در شرح ماموریت نوشتند: این تجهیزات، امکان تنظیم سریع تر سنسور مداری را برای فراهم کردن قابلیت های مورد نیاز جنگنده های آمریکا نشان میدهد. انتظار می رود سنسور قابلیت هدایت الکترونیکی در کسری از زمانی که برای عملیاتی کردن سنسورهای سنتی در مدار لازم است، تنظیم شود. ممکنست ماه ها بطول بیانجامد تا سنسورهای سنتی روشن و کاملا تنظیم شوند و آماده انجام دادن ماموریت خود باشند.
اگر همه چیز طبق برنامه جلو برود، سنسور حدود ۵۴.۵ دقیقه بعد از پرتاب فعال می شود و با وجود آلفا که همه نشانه های اولیه خودرا دارد، همه چیز خوب به نظر می آید. فایرفلای اروسپیس و ناسا به درخواست لاکهید مارتین، پخش اینترنتی پرتاب را حدود ۱۰ دقیقه بعد از بلند شدن موشک پایان دادند و به همین دلیل، نتیجه ماموریت هنوز مشخص نیست.
مرحله بالایی موشک «آلفا» در طول ماموریت «فلای دِ لایتنینگ» این منظره را بر فراز زمین دید.

منبع: