در نمایشگاه ایران ساخت؛ ضمانت نامه پیش پرداخت شرکتهای دانش بنیان خارج از نوبت صادر می شود

به گزارش خط رند ۹۱۲، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اظهار داشت: شرکت هایی که ضمانت نامه پیش پرداخت یا ضمانت حسن انجام کار برای فروش قطعات خود احتیاج دارند بدون نوبت و به شکل ویژه کار آنها صورت خواهد گرفت.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدحسین مقیسه اظهار نمود: سرویس هایی که به واحدهای صنعتی و به شکل خاص به واحدهای صنعتی دانش بنیان عرضه می دهیم درقالب کمک به تأمین مالی و اجرای قراردادها است. در تأمین مالی، ضمانت نامه صادر می نماییم تا به پشتوانه این ضمانت نامه بانکی، سیستم بانکی بتواند به شرکتهای دانش بنیان تسهیلات ارائه نماید. این ضمانت نامه با شرایط بسیار آسانی برای شرکتهای دانش بنیان صادر می شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تشریح روند صدور این ضمانت نامه خاطرنشان کرد: زمانیکه واحد دانش بنیان، اعتبارسنجی می شود، رتبه اعتباری شرکتهای دانش بنیان را یک بار بالاتر می آوریم که بتوانیم با وثایق کمتر و شرایط آسان تری ضمانت نامه ها را صادر نماییم و با این ضمانت نامه، کسری وثیقه ای که واحد دانش بنیان در سیستم بانکی با آن مواجه می باشد را جبران می کنیم؛ ازاین رو تلاش می نماییم با صدور ضمانت نامه ها این تأمین مالی را تسریع نماییم. در یک سال قبل با عنایت به برنامه های خاصی که در شرکتهای دانش بنیان داشتیم بالغ بر ۹۰ درصد ضمانت نامه هایی که برای شرکتهای دانش بنیان تحت عنوان ضمانت نامه های اعتباری صادر کردیم در چارچوب چک و سفته مدیران بوده است.
مقیسه اظهار داشت: علاوه بر ضمانت نامه های اعتباری، خیلی از شرکت ها همچون شرکت هایی که در نمایشگاه ایران ساخت حضور دارند برای اجرای قراردادهای خود احتیاج به ضمانت نامه پیمانکاری دارند که همچون آنها ضمانت نامه حسن انجام کار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و انواع ضمانت نامه هایی که در چارچوب ضمانت نامه پیمانکاری یا اجرای قرارداد می گنجند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: در مبحث ضمانت نامه ها، تسهیلات ویژه ای برای شرکتهای دانش بنیان تدارک دیده ایم. از مهم ترین شرایط، کوتاه کردن زمان است. برای صدور ضمانت نامه پیمانکاری به علت این که زمان در آن مهم می باشد و بایستی قرارداد به سرعت امضا شده و ضمانت نامه هایی عرضه شود، خط اعتباری را برای این ضمانت نامه ها و برای شرکتهای دانش بنیان جدا کردیم یعنی شرکتی که به ما رجوع می کند و ضمانت نامه پیش پرداخت یا ضمانت حسن انجام کار برای فروش قطعات خود می خواهد بدون نوبت کار آنها را انجام داده و به شکل ویژه به آنها می پردازیم.
وی افزود: نکته دومی که در ضمانت نامه پیمانکاری مطرح است این که تمام ضمانت نامه های پیمانکاری با عنایت به خطرپذیری اندکی که برای آنها وجود دارد با چک و سفته مدیران صادر شده و در اختیار مدیران قرار می گیرد.
یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت تا ۱۵ دیماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است

منبع: