ایجاد ۳ هیات اندیشه ورز نخبگانی در خراسان جنوبی

خط رند ۹۱۲: سه هیات اندیشه ورز نخبگانی «توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره های راهبردی ارزش استان» در خراسان جنوبی تشکیل شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، محمدمهدی ایزدخواه، رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی درباب تشکیل هیات های اندیشه ورز، اظهار داشت: یکی از اقدمات ملی در سند استراتژیک کشور در امور نخبگان «گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت اجتماعات نخبگانی در امور مساله شناسی، آینده نگاری، تصمیم سازی و برنامه ریزی در دستگاه های اجرایی» بیان شده است. بنیاد ملی نخبگان در راستای تحقق این اهداف و همین طور «حمایت از نظرات نهادها و اجتماعات نخبگانی بمنظور ایجاد حس تعهد، دلبستگی و مسئولیت ‎پذیری نسبت به رفع چالش ها»، زمینه تشکیل و توسعه هیات های اندیشه ورزی نخبگانی را با عنوان «طرح ملی گفت و گوی نخبگان» فراهم نموده و طی انعقاد یک تفاهم نامه با وزارت کشور موضوع را دنبال کرده است.
وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی سه هیات اندیشه ورزی نخبگانی «توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره های راهبردی ارزش استان» تشکیل شده است و احکام اعضای این هیات ها توسط استاندار خراسان جنوبی صادر گردیده است.
رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با اشاره به لزوم همراهی دستگاه های اجرائی استان با این هیات های اندیشه ورزی، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت تشکیل هیات های اندیشه ورزی نخبگانی در سطوح عالی استان، جلسات مختلفی با حضور معاونین استانداری خراسان جنوبی و مدیران کل دستگاه های اجرائی استان که با مسائل کلان در رابطه با این هیات ها هستند، برگزار شده است.
ایزدخواه افزود: در هیات های اندیشه ورزی نخبگانی در راستای مساله شناسی چالش های پیش روی استان و کشور باتوجه به آمایش سرزمین و رفع آنها تلاش می شود و از دانش و تفکر نخبگان در پیشبرد برنامه ها و اهداف استان و کشور به ویژه حضور مؤثر بنیاد نخبگان استان در شوراهای استانی، ملی و بین المللی بهره برداری می شود که به تصمیم سازی و تصمیم گیری نهادها در عرصه های تخصصی کمک خواهدنمود.
رییس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شبکه سازی گروههای نخبگانی ایرانی و غیرایرانی بمنظور هم افزایی و تشریک مساعی برای حل مسائل استانی و سرزمینی در هیات های اندیشه ورزی نخبگانی دنبال می شود، اضافه کرد: در صدد هستیم مستعدان و نخبگان استانی را برای همکاری و به کارگیری به عنوان دستیاران حکمرانی معرفی نماییم که خود در تربیت حکمرانان آتی کشور مؤثر واقع خواهد شد.
به نقل از بنیاد ملی نخبگان، وی اشاره کرد: در هیات های اندیشه ورزی نخبگانی استان دانشجویان مستعد، اساتید دانشگاه، نخبگان صنعت و جامعه حضور دارند و راهبری این هیات ها با اساتید دانشگاه که سابقه کارهای نخبگانی داشته اند، به عنوان دبیر هیات اندیشه ورزی است.

منبع: