معاون تسهیلات صندوق نوآوری : ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان نوپا به فناور تبدیل می شوند

به گزارش خط رند ۹۱۲، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری اشاره کرد: تبدیل ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان نوپا به شرکت فناور در دستور کار است و در این زمینه نیازمند همراهی و کمک صندوق های پژوهش و فناوری کشور هستیم.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر روح الله ذوالفقاری در نشست هم اندیشی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با مدیران عامل صندوق های پژوهش و فناوری که در محل صندوق نوآوری برگزار گردید، با اشاره به برخی مشکلات در سال گذشته، اظهار داشت: برنامه های خوبی برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده ایم و نگاه توسعه ای به کارهای مشترک با صندوق‎ های پژوهش و فناوری داریم.
وی اضافه کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی برای سال جدید برنامه جدی برای پشتیبانی از شرکت های نوپا و کوچک مقیاس داریم که مخاطب اصلی صندوق ‎های پژوهش و فناوری محسوب می شوند. امیدواریم در همکاری مشترک با صندوق های پژوهش و فناوری بتوانیم در سراسر کشور نهادهایی برای پشتیبانی از نوآوران و فناوران داشته باشیم و به رشد شرکت های دانش بنیان نوپا و کوچک کمک کنیم؛ پشتیبانی از این شرکتها به توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور کمک می نماید.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، اشاره کرد: برنامه سال ۱۴۰۳ صندوق نوآوری، تبدیل ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان نوپا به شرکت فناور است و در این زمینه نیازمند همراهی و کمک صندوق های پژوهش و فناوری کشور در دو محور هستیم؛ محور نخست، بحث خط اعتباری است که بخشی یا تمام خط اعتباری صندوق ها برای تبدیل شرکت های نوپا به فناور اختصاص یابد. با این هدف، خط اعتباری از دو میلیارد به چهار میلیارد تومان بالا رفته است تا بحث تامین مالی شرکت های نوپا صورت گیرد.
ذوالفقاری افزود: محور دوم، همراهی صندوق های پژوهش و فناوری در دسترسی به منابع مالی است که در بازار سرمایه وجود دارد و صندوق ها می توانند دراین زمینه تسهیل گری داشته باشند. تلاش می نماییم حداکثر همراهی و تعامل را با صندوق های پژوهش و فناوری داشته باشیم. موضوع ایجاد شرکت های دانش بنیان جدید را نیز با همکاری صندوق ها و شتابدهنده ها در دستور کار داریم.
وی اشاره کرد: آستانه ریسک پذیری صندوق های پژوهش و فناوری سبب شده است که به آسانی ضمانت نامه اعتباری صادر نکنند. صندوق نوآوری و شکوفایی می خواهد ۵۰ درصد ریسک ضمانت نامه های اعتباری را برعهده بگیرد و ۵۰ درصد دوم برعهده صندوق های پژوهش و فناوری باشد. انتظار داریم با اجرای این برنامه، اتفاقات جدیدی را در عرصه صدور ضمانت نامه های اعتباری از طرف صندوق ‎ها شاهد باشیم.

منبع: