فراخوان پذیرش مبادی معرفی شرکت های خلاق منتشر گردید

خط رند ۹۱۲: شتاب دهنده های فعال در سطح کشور که حامی استارتاپ های حوزه های در رابطه با برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق هستند، بعنوان مبادی معرفی، پذیرفته می شوند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی بیان کرد: آیین نامه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق از جانب معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ابلاغ گردیده در کنار و بعنوان مکمل قانون پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان برای شرکت های خلاق و نوآور است. پیرو این آیین نامه شرکت های خلاق از جانب مجموعه های تخصصی که اصطلاحاً مبادی نامیده می شوند، به دبیرخانه شرکت های خلاق معرفی خواهند شد تا از مزیت ها و خدمات مبحث برنامه بهره مند شوند.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی بیان کرد: به منظور تسریع در احراز صلاحیت شرکت های خلاق، مجموعه های متخصص در حوزه های مرتبط بعد از احراز صلاحیت شرکت های خلاق، مجموعه های متخصص در حوزه های مرتبط بعد از احراز صلاحیت بعنوان مبادی معرفی شرکت های خلاق به دبیرخانه برنامه معرفی می گردند.
به گفته مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب دهنده های فعال در سطح کشور همچون مبادی موردنظر است که بعد از ثبت نام و کسب صلاحیت بعنوان مبادی از جانب معاونت علمی، می تواند استارتاپ های زیر مجموعه خویش را که در حوزه های خلاق و فرهنگی، کسب وکارهای نوین فعالیت داشته و ثبت حقوقی شده اند را بعنوان شرکت خلاق به دبیرخانه برنامه معرفی نماید.
وی در مورد شرایط پذیرش مبادی برای همکاری با این برنامه اظهار داشت: این شرایط شامل دارا بودن یکی از شخصیت های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور، دارا بودن حوزه فعالیت در رابطه با حوزه های صنایع خلاق مصوب در آیین نامه، دارا بودن نظام ارزیابی مستند استارتاپ ها، انجام دادن چرخه کامل شتاب دهی و دارا بودن حداقل سه خروجی استارتاپ است.
کرمی توضیح داد: مطابق آیین نامه ابلاغی، شرکت های فعال در حوزه های کسب وکارهای دیجیتال و فضای مجازی؛ صنایع دیداری و شنیداری؛ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی؛ بازی، اسباب بازی و سرگرمی؛ طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه؛ گیاهان دارویی و طب سنتی در صورت احراز صلاحیت بعنوان شرکت خلاق مشمول حمایت های این برنامه می شوند.
وی اظهار داشت: شتاب دهنده هایی که شرایط مذکور را دارند با رجوع به سایت برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق به نشانی ircreative.isti.ir می توانند اطلاعات خویش را به دبیرخانه این برنامه ارسال نمایند. کارشناسان دبیرخانه شرکت های خلاق هم با شماره ۰۲۱-۸۳۵۳۲۴۷۵ آماده پاسخگویی به سؤالات هستند.