الجزایر برای خودکفایی دیجیتالی مدرسه برنامه نویسی راه انداخت

خط رند ۹۱۲: به نظر می آید الجزایر با تاسیس و راه اندازی اولین مدرسه برنامه نویسی می خواهد به پرورش نسلی بپردازد که در حوزه فناوری و علم دیجیتالی سرآمد باشند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت TNW، از آنجائیکه علم برنامه نویسی یکی از بزرگترین و مهم ترین دانش ها و رشته های علمی در جهان است که باعث قدرتمند شدن زیرساخت های علم دیجیتالی در یک کشور و پیشرفت روزافزون آن می شود، حالا الجزایر تصمیم گرفته است به تقویت زیرساخت های دیجیتال و علم کامپیوتر خود بپردازد.

این کشور که در شمال آفریقا واقع شده است، با تاسیس و راه اندازی یک مدرسه مخصوص آموزش و یادگیری علم برنامه نویسی و کدنویسی کامپیوتر می خواهد نوجوانان و جوانان علاقمند و با استعداد را در مسیری درست به سمت و سوی دانشمند شدن در حوزه صنعت دیجیتال و علم کامپیوتر هدایت کرده و به پیش ببرد.

بنابر عقیده خیلی از کارشناسان، با اینکه این اقدام در کوتاه مدت بازده چندانی ندارد، اما به صورت قطع برای آینده کشور الجزایر گام بسیار مثبتی به شمار خواهد آمد. بر مبنای آخرین سرشماری انجام شده در این کشور آفریقایی، حدودا ۷۰ درصد از جمعیت این کشور زیر ۳۰ سال سن دارند و ازاین رو نرخ بیکاری بسیار بالایی هم در الجزایر وجود دارد که به نظر می آید تاسیس این مدرسه کاربردی می تواند کمک فزاینده ای به کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغالزایی، تقویت و خودکفایی در علم دیجیتال و کامپیوتر کند.

از طرفی دیگر یکی از چالش هایی که این کشور با آن مواجه می باشد، یافتن نیروی متخصص در علم کامپیوتر است که سال هاست هزینه های هنگفتی را برای سازمان و نهادهای مختلف الجزایر می تراشد. از برنامه های این مدرسه کاربردی می توان به تدریس و آموزش مواردی همچون توسعه وب سایت، مدیریت پروژه، توسعه وردپرس و علم فناوری اطلاعات اشاره نمود.