۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت

خط رند ۹۱۲: رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را منتج به افزایش مشاغل نوپا تا ۳۱ هزار شغل دانست و اضافه کرد: بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این استارت آپ هاست.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، رسول سرائیان اظهار داشت: در یک سال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل شده است.
وی با اشاره به اینکه امکان برقراری ارتباط به طور مساوی برای کلیه مردم بوجود آمده است، اضافه کرد: بخش قابل توجه جاده ها و روستاهای کشور هم تحت پوشش قرار گرفته اند.
سرائیان همینطور از ارتقای سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف دو درصدی اطلاع داد و اضافه کرد: این عدد در سال قبل ۱، ۲ درصد بوده و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین الملل زبان فارسی بالاتر از زبان های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.
وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و هم ارتقای استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و در ادامه اظهار داشت: شاه بیت اصلی فضای مجازی خدمت رسانی است که مردم پیشرفت ها و ظرفیت ها را لمس می کنند.
سرائیان این ارتقای کمی را منجر به ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل عنوان نمود و اضافه کرد: بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه ها یا حتی زیرپله ها کسب و کار را توسعه داده اند. دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل گری را دنبال کند.
سرائیان همینطور بیمه و تامین اجتماعی را از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا دانست و افزود: مالیات و ثبت شرکت ها و انحلال آن از دیگر معضلات استارت آپ هاست.