آیفون ارزان قیمت بهتر می فروشد!

خط رند ۹۱۲: تحلیلگران برآورد کرده اند آیفون ایکس آر بعنوان گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه اپل، از دو پرچمدار دیگر فروش بسیار بالاتر و موفقیت آمیزتری خواهد داشت.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، سرانجام هفته گذشته انتظار خیلی از علاقمندان به محصولات شرکت اپل به آخر رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشیهای هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام نمود.

آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰s) در سه مدل با ظرفیت حافظه ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می گردد و قیمت هر یک از مدلهای آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است، این در شرایطی است که سه مدل از نسخه بزرگ تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone ۱۰s max)، به ترتیب در قیمت های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

حالا اخیرا مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد فعال در زمینه محصولات اپل – برآورد کرده است که با عنایت به آغاز پیش سفارش اپل و قیمت و قابلیت های سه مدل آیفون جدید رونمایی شده از جانب این شرکت، انتظار می رود که آیفون ارزان قیمت و مقرون به صرفه از دو پرچمدار دیگر فروش بالاتر و موفقیت آمیزتری را تجربه کند.

سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی شروع شده و اولین روز عرضه این محصولات هم ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می گردد عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان پیش سفارش مدلهای آیفون که تابحال سفارش داده شده اند، عنوان کرده است به نظر می آید آیفون ۱۰ اس تنها بتواند ۱۰ الی ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ تر آن یعنی آیفون ۱۰ اس مکس هم ۲۵ الی ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که آیفون ایکس آر، بعنوان نسخه ارزان قیمت و مقرون بصرفه، ۵۵ الی ۶۰ درصد از میزان فروش آیفون های اپل را از آن خود خواهد نمود. این آمار و ارقام به وضوح نشان دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود.

همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به صرفه تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی نماید و برای تهیه نمایشگر آن از پنل های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده نماید. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و مقرر است با خصوصیت تشخیص چهره هوشمند و نمایشگر بدون حاشیه، با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.

تقریبا می توان گفت آیفون ایکس آر تمامی قابلیت های دو نسخه دیگر را دارد و یکی از بزرگ ترین دلایلی که باعث کاهش قیمت تمام شده و نهایی آن نسبت به دو آیفون دیگر شده، بهره گیری از نمایشگر ال سی دی بجای اولد است. البته آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به قابلیت دیگری، پشتیبانی از دو سیم کارت فعال، هم مجهز هستند که باعث می گردد خیلی از کاربران و علاقمندان در سراسر جهان که تابحال تنها به علت عدم پشتیبانی آیفون از دو سیم کارت، گوشیهای اندرویدی روی آورده بودند، به سمت خریداری این آیفون های جدید جذب شوند.