در دانشگاه کاشان انجام شد؛ ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو

خط رند ۹۱۲: تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از  روغن زالو شدند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دانشگاه کاشان، سعید معصوم عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه یکی از فرآورده های زالو، روغن است، اظهار داشت: استفاده از روغن زالو سبب افزایش گردش خون و خون رسانی در بعضی اندام های بدن مانند عضلات می گردد.
وی اضافه کرد: در طب سنتی از این روغن برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می گردد که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می تواند جایگزین مناسبی برای کرم های شیمیایی، بوتاکس ها و یا جراحی های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.
معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان تصریح کرد: روغن زالو با استفاده از پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول های زنده با سلول های مرده می گردد و به واسطه فرآیند کلاژن سازی از پیری زودرس جلوگیری می کند.
معصوم تصریح کرد: با عنایت به خصوصیت های ممتاز روغن زالو تیم تحقیقاتی دانشگاه درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از آن و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت این روغن هستند.
وی با اشاره به اینکه ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته است و تحقیقات میدانی در حال انجام می باشد، اظهار داشت: این محصول با کیفیت داخلی می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد.