معرفی آغازین پردازنده مخصوص هوش مصنوعی از طرف سامسونگ

خط رند ۹۱۲: غول فناوری کره ای آغازین پردازنده دارای امکانات سخت افزاری برای هوش مصنوعی را معرفی نمود که می تواند شروع یک تحول در دنیای الکترونیک باشد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، سامسونگ آخرین سیستم روی تراشه (SoC) خودرا که پردازنده Exynos 9 Series 9820 است، معرفی نمود. این تراشه مخصوص مدیریت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بر روی دستگاه ها است.

این پردازنده بر خلاف نسل های قبلی اش، شامل یک شتاب دهنده هوش مصنوعی یا NPU است. به این معنا که پردازش های مربوط به هوش مصنوعی می تواند به جای ارسال به یک سرور، به صورت مستقیم بر روی خود دستگاه صورت گیرد.

این پردازنده جدید، عملکرد دستگاه را ۷ برابر سریعتر می کند. همچنین در مقایسه با نسخه های قبلی، حدود ۲۰ درصد پیشرفت در عملکرد تک هسته ای یا ۴۰ درصد در بهره وری انرژی را فراهم می آورد. عملکرد چند هسته ای باز حدود ۱۵ درصد افزایش می یابد.

این پردازنده، کاربر را قادر به لذت بردن از انواع تجربیات جدید مانند تنظیم فوری تنظیمات دوربین برای یک عکس متناسب با محیط اطراف و یا شناخت اشیاء برای نمایش اطلاعات در تنظیمات واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی می کند.

همچنین افزایش سرعت پهنای باند به ۲ گیگابیت بر ثانیه به این معنا است که یک فیلم با کیفیت بالا را می توان در حدود ۱۵ ثانیه دانلود کرد و بازی های حجیم آنلاین را با توقف (لَگ) کمتری بازی کرد.

انتظار می رود Exynos 9 Series 9820 تا آخر سال جاری به تولید انبوه برسد.

احتمالا این تراشه یا چیزی شبیه به آن، راه خودرا به نسخه های بین المللی گوشیهای آینده سامسونگ مانند Galaxy S10 باز خواهدنمود.