رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور: حواشی نصب الزامی برنامه های داخلی بر روی تلفن های همراه

خط رند ۹۱۲: رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در واکنش به طرح مبحث نصب الزامی برخی اپلیکیشن های داخلی بر روی تلفن همراه توسط شرکت های وارد کننده اظهار داشت: این طرح امکان پذیر نیست و نتیجه مورد نظر کسانی که آنرا عرضه کرده اند به دنبال نخواهد داشت.
محمد مهدی غفوریان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: مبحث نصب اپلیکیشن ها و برخی برنامه های کاربردی مانند پیام رسان های داخلی پیش از فروش شدنی نیست و متأسفانه برخی افرادی که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند نظرات کارشناسانه می دهند.
رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز اظهار نمود: نصب برنامه پیش از فروش سبب از بین رفتن پلمب تلفن های همراه و مطرح شدن برخی مسائل مانند گارانتی و خدمات بعد از فروش می گردد که در صورت رخ دادن این موضوع، سبب لغو و یا اشکال در این سیستم ها می گردد.
غفوریان در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد این اپلیکیشن ها در شرکت های تولید نصب شود، اظهار داشت: این کار شاید در نمایندگی ها و خود شرکت های تولید کننده ممکن باشد اما برای این کار باید زمان زیادی اختصاص داده شود که با عنایت به ارزش پایین بازار ایران برای شرکت های تولید کننده بعید است این زمان زیاد را صرف کنند.
وی بیان کرد: اگر بر فرض محال نمایندگی های داخل ایران هم بخواهند این زمان را برای نصب برنامه ها بگذارند در زمان نصب خواهند فهمید عملی غیرممکن را در پیش گرفته اند.
رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور اظهار نمود: اگر چنین کاری صورت گیرد مطمئناً نتیجه عکس خواهد داشت و نتیجه مورد نظر کسانی که این طرح را عرضه داده اند نخواهد داشت و برعکس نتیجه ای بسیار متفاوت و منفی در بردارد.
وی ادامه داد: برای پشتیبانی از برنامه ها و پیام رسان های داخلی، به جای طرح چنین موضوعاتی باید کیفیت آنها را بالا ببریم تا مردم خودشان نسبت به نصب اینگونه پیام رسان ها رغبت پیدا کنند، ما باید در پیامرسان هایمان چیزی ورای آنچه که در پیام رسان های خارجی عرضه می گردد به مردم بدهیم تا مصرف کننده خود به دنبال نصب آن باشد، با گسترش امتیازات و شرایط استفاده مناسب و خاص برای پیام رسان های داخلی می توانیم سبب گسترش آنها شویم.