معاون پژوهشی خبر داد: اعطای گرنت ۲۵۰ میلیونی به طرح های فناورانه برتر

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار داشت: بنا داریم به طرح هایی که از نظر تجاری سازی، میزان بازار و فروش در سطح بالایی قرار بگیرند در مجموع ۲.۵ میلیارد و حداکثر برای هر طرح ۲۵۰ میلیون تومان اعطا نماییم.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، دکتر مسعود برومند در نشستی که در معاونت علمی برگزار شد، اظهار داشت: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.
وی تصریح کرد: امسال به منظور هم افزایی و ارسال پیامی در خصوص با هم بودن در صدد آمدیم این نمایشگاه را با همکاری معاونت علمی برگزار نماییم.
برومند تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه ها ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی فناوری های خویش را به عرضه نشاندند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه شرکت های استارت آپی و دانش بنیان فناوری های خویش را عرضه نموده اند، اظهار داشت: برای طرح ها در مجموع ۲.۵ میلیارد تومان گرنت مالی اختصاص داده ایم که برای هر طرح حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد طرح هایی که در این دوره نمایشگاه عرضه شده برابر با ۳۱۹۹ طرح بوده است، اظهار داشت: مراکز رشد ۱۱ درصد، پژوهشگاه ها ۵ درصد، پارک های علم و فناوری ۱۶ درصد، موسسات تحقیقاتی ۵ درصد، دانشگاه ها ۵۸ درصد در این دوره از نمایشگاه مشارکت در عرصه فناوری داشته اند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: پارک ها توانسته اند ۵۰۵ طرح فناورانه، پژوهشگاه ها ۱۷۴ طرح، مراکز رشد ۳۵۷ طرح، دانشگاه ها ۱۸۵۴ طرح، موسسات تحقیقاتی ۱۶۳ طرح و سایر موسسات ۱۴۶ طرح عرضه شده است.
وی با اشاره به طرح های عرضه شده به نمایشگاه به تفکیک هر استان اظهار داشت: استان تهران با بیشترین طرح رتبه اول را در این دوره از نمایشگاه به خود اختصاص داده و ۳۲۰ طرح فناورانه را عرضه کرده است.
به گفته وی پس از تهران، استان گلستان ۲۵۵ طرح، گیلان ۱۳۱ طرح، مازندران ۱۳۰ طرح، خراسان رضوی با ۱۱۸ طرح، البرز ۱۱۱ طرح، اردبیل ۱۰۹ طرح، اصفهان ۱۰۳، یزد ۵۷ طرح، سمنان ۵۴ طرح، کرمان ۳۳ طرح، سیستان و بلوچستان۲۴ طرح، آذربایجان ۲۳ طرح، آذربایجان غربی ۲۴ طرح، فارس ۲۲ طرح طرح عرضه کرده اند.
برومند با اشاره به اینکه طرحی با عنوان یارانه به فناوری در این دوره از نمایشگاه اختصاص داده ایم، اظهار داشت: در این طرح از پروژه هایی که با نوآوری همراه هستند یا به مرحله تجاری سازی رسیده اند حمایت هایی خواهیم داشت. میزان حجم قرارداد، رشد یافتگی (TRL)، میزان تولید داخلی و… در اعطای این گرنت هم موثر هستند.
وی با اشاره به اینکه چندین کارگاه در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود، اظهار داشت: همینطور از طرفی از دستگاه های اجرایی دعوت کرده ایم با فناوران به همکاری بنشینند تابحال بعضی از این دستگاه ها از ۵۰۰ فناوری در جهت اجرایی شدن حمایت کردند.
برومند با اشاره به میزان فروش کل شرکت های حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اظهار داشت: این شرکت ها توانستند ۷۸۰۰ میلیارد تومان از محصولات خویش را به فروش برسانند. همینطور برخی از این شرکت ها عضو پارک ها و مراکز رشد شدند که این حاصل برگزاری نمایشگاه سال قبل بوده است.