بزرگترین دیتاسنتر خدمات ابری در قطر ایجاد می شود

خط رند ۹۱۲: دولت قطر با درخواست شرکت مایکروسافت جهت راه اندازی پلتفرم خدمات ابری آژور و یک دیتاسنتر جهانی در این کشور موافقت نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، چندی قبل بود که اخبار و گزارش های متعددی در خصوص همکاری مایکروسافت با امارات متحده عربی منتشر گردید که نشان می داد این کشور عربی در حاشیه خلیج فارس می خواهد به منظور نوسازی و به روزرسانی زیرساخت های خدمات شهری خود در حوزه های انرژی، ساخت و ساز و مدیریت چالش های شهری از فناوری های جدید این غول تکنولوژی آمریکایی بهره گیری کند.
حالا به نظر می آید که قطر باز به عنوان یکی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصمیم گرفته است برای اولین بار پلت فرم خدمات ابری و کلاد مبتنی بر آژور را در این کشور راه اندازی کرده و به این غول تکنولوژی اجازه دهد بزرگترین دیتاسنتر خودرا در منطقه خاورمیانه تاسیس و راه اندازی کند.
مایکروسافت در این برنامه می خواهد به توسعه و طراحی پایدارترین و مقیاس پذیرترین کامپیوتر کوانتومی بپردازد. این شرکت سرویس های کووانتومی خودرا بر پایه آژور (پلت فرم رایانش ابری بر پایه هوش مصنوعی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است) عرضه می کند تا با بهره گیری از الگوریتم های کوانتومی بتوانند برنامه نویسی کرده و موارد موردنظرشان را آزمایش نمایند.