توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید ۴۰ پلت فرم پردازشی سیگنال ویژه صنعت رادار و مهندسی پزشکی

خط رند ۹۱۲: محققان یک شرکت دانش بنیان  موفق به تولید ۴۰ پلت فرم پردازشی سیگنال ویژه صنعت رادار و مهندسی پزشکی شدند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، یک شرکت ایرانی همچون شرکت هایی است که در زمینه تولید پلت فرم های پردازشی مشغول به فعالیت بوده و توانسته است با کمک تسهیلات اعطایی صندوق نوآوری وشکوفایی در حدود ۴۰ پلت فرم پردازشی را در سال تولید نماید.
مهدی نظری، مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: چشم انداز شرکت در تولید این محصول، صادرات آن به کشورهایی است که نیاز به پردازش سیگنال دارند چونکه نمونه مشابه خارجی، قابلیت های پلت فرم های پردازشی ساخت شرکت ما را ندارد.
وی با اشاره به اینکه پلت فرم های این شرکت چون از نوع پردازشی است، هر سیگنالی را می توان به وسیله آن پردازش کرد، اضافه کرد: محصول ما به خصوص در حوزه های هوافضا، دریایی، زمینی و مهندسی پزشکی قابل استفاده می باشد.
نظری در عین حال به مشکلات گریبانگیر شرکت متبوع خود اشاره نمود و اظهار داشت: مسئله ای که امروز ما بیشتر با آن درگیر هستیم قیمت تمام شده محصول است چونکه مواد اولیه آنرا از خارج کشور وارد می نماییم و با عنایت به افزایش نرخ دلار، مجبوریم آنرا با قیمت بالاتری تهیه نماییم.
وی اضافه کرد: انتظار داریم دولت ما را در امتداد ستاندن استانداردهای بین المللی لازم همچون CE (Conformity European) برای صادرات پلت فرم های پردازشی یاری کند.