شنود مکالمات کاربران اپل منتفی شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در مورد شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام نموده که این باگ برطرف شده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هفته گذشته بود که اخبار و گزارش های متعددی در فضای مجازی و رسانه ها منتشر گردید که نشان می داد باگ و صدمه پذیری جدیدی در پلت فرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد که به افراد غریبه و هکرها این امکان را می دهد با برقراری یک تماس ویدئویی از راه پلت فرم فیس تایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خویش را بدهد و تماس برقرار شود، قادر خواهند بود صدای محیط پیرامون مخاطب موردنظر را از راه میکروفون موجود در گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها به صورت مخفیانه آگاه و آگاه شوند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام نمود که اپل از این مورد آگاه است و کارشناسان مربوطه هم درصدد هستند تا هرچه سریع تر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما می خواهیم که این مشکل امنیتی را از راه یک به روزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر می شود، در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

طبق گزارش وب سایت phonearena، حالا به نظر می آید که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن عرض پوزش از کاربران پلت فرم تماس ویدئویی فیس تایم، اعلام نموده است که نسخه به روزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد نمود تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلت فرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی هم برای آنها بوجود نیاید.

انتظار می رود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این صدمه پذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خویش را بالا برند.