کامپیوتر های ایسوس هک شدند

خط رند ۹۱۲: اخیرا کارشناسان فعال در شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی دریافته و اعلام نموده اند که بدافزاری به کامپیوتر های ایسوس نفوذ یافته که احتمال سرقت اطلاعات بالغ بر یک میلیون کاربر را پررنگ کرده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این روزها که بازار نفوذ بدافزارهای کامپیوتری به شدت رونق یافته است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی های مختلف تلاش دارند که کاربران را از خطرات و تهدیداتی که نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک برای اطلاعات و حریم خصوصی آنها ایجاد می کند، آگاه و آگاه کنند و بدین ترتیب سوء استفاده از حساب های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و کامپیوتر را به حداقل برسانند.
حالا اخیرا به نظر می آید که شرکت کاسپرسکی که در زمینه عرضه آنتی ویروس های قدرتمند و به صورت کلی امنیت سایبری کامپیوتر و موبایل فعالیت می کند، دریافته و اعلام نموده است که کامپیوتر های ساخت شرکت ایسوس (Asus) در معرض نفوذ یک بدافزار خطرناک و پیشرفته قرار گرفته اند که از راه سرویس آپدیت و به روزرسانی اتوماتیک بر روی کامپیوتر نصب شده و راه ورود و نفوذ یافته است.
آنها با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام نموده اند که تخمین زده شده است بالغ بر یک میلیون دستگاه با این روش هک شده و حساب های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران را با اهداف و انگیزه های نامشخصی به دست آورده اند.
بر مبنای گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، گفته می شود بدافزار مذکور که به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به دستگاه های قربانیان موردنظر و سوءاستفاده از حساب های کاربری و اطلاعات خصوصی آنها را می داده است، بیشتر در کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا کشف و ردیابی شده است.