وزیر ارتباطات خبر داد خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت های ارتباطی

به گزارش خط رند ۹۱۲ وزیر ارتباطات اظهار داشت: زیرساخت های ارتباطی در کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده که در استان لرستان بیشترین حجم خسارت را داشته ایم.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران اظهار نمود: زیرساخت های ارتباطی در کشور ۱، ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده که در لرستان بیشترین حجم خسارت را داشته ایم. سعی کردیم ارتباطات سیار را نرمال نماییم، از شب گذشته مسیر ۲۲ کیلومتری جاده خرم آباد- نورآباد پل کاکا رضا گرفتار شکستگی شد و ریزش کرد که در کنار آن پل مسیر فیبر نوری بود که تا الان ارتباطات تلفن همراه و اینترنت نورآباد و الشتر قطع است.
وی ادامه داد: تخریب پل کاکا رضا ظاهراً تلفات انسانی هم داشته است، تیم ها از ساعت شش بامداد در آنجا مستقر شدند و تجهیزات را بردند و فیبر را از زیرآب بیرون آوردند که بازسازی می کنند و تا یک ساعت دیگر اشکالات این دو شهر هم برطرف می شود.
وزیر ارتباطات عنوان کرد: به لحاظ شبکه ثابت کل امکانات و زیرساخت های شهر پل دختر از بین رفته است، مسیر ارتباطات اینترنت در آنجا وجود ندارد فقط ویس بالاآمده که شب گذشته هم سایت های ایرانسل همه بالاآمده و شبکه ایرانسل فعال شد.
وی بیان کرد: شبکه همراه اول هم از ۱۸ سایت در مجموعه شهر پل دختر ۱۲ سایت بالاآمده و رومینگ بین این دو تا را فعال کردیم؛ حجم ارتباطات بالا است و هفت سایت اضطراری در پل دختر مستقرشده است.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: مشکل ارتباطات تلفن همراه و اینترنت دو شهر نورآباد و الشتر تا یک ساعت دیگر برطرف می شود.
وی بیان کرد: از ۳۵ سایت روستایی که از مدار خارج است امیدواریم تا آخر شب ۱۰ تا را برگردانیم، مسیر فیبر نوری که دیشب مبتلا به اختلال شده تا ساعتی دیگر برطرف می شود و الشتر و نورآباد مجدد به شبکه متصل می شود.