عرضه ارز دیجیتال فیسبوک با ویزا و مسترکارت

به گزارش خط رند ۹۱۲ شرکت های ویزا، مسترکارت و پی پال برای مشارکت در راه اندازی ارز دیجیتال رمزنگاری شده توسعه داده شده توسط فیسبوک اعلام آمادگی کردند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این روزها که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در سراسر جهان با استقبال روبرو شده است، خیلی از شرکت های بزرگ و غول های تکنولوژی درصدد راه اندازی یک پلتفرم ویژه و ارز دیجیتالی اختصاصی هستند.
چندی قبل بود که فیسبوک اعلام نموده بود یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی برای کاربرانش توسعه و عرضه خواهد کرد تا علاقمندان و مشتریان این صنعت سودآور نوظهور را به سمت و سوی خود جذب نماید.
حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته در وب سایت کوین تلگراف حاکیست که شرکت های بزرگ مالی همچون ویزا ( visa)، مسترکارت ( mastercard ) و پی پال ( Pay Pal) برای دریافت امتیاز ایجاد گره ( Node) در پلت فرم ارز دیجیتال رمزنگاری شده توسعه داده شده توسط فیسبوک اعلام نموده اند که برای پرداخت میلیون ها دلار تمایل خویش را نشان داده اند.
البته خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در این عرصه اعتقاد دارند که این رمز دیجیتال فیسبوک هیچگاه قادر نخواهد بود به رقابت با سایر ارز رمزهای محبوب و پرطرفدار جهان همچون بیت کوین بپردازد.
البته ورود شرکت فیسبوک به حوزه ارز رمزهای دیجیتال از همان ابتدا با واکنش و انتقادهای شدیدی روبرو شد چونکه این شبکه اجتماعی در طول یک سال قبل با رسوایی امنیتی بزرگی دست و پنجه نرم می کرد و خیلی از منتقدان و کاربران اعتقاد دارند که این شرکت صلاحیت محافظت از حریم خصوصی کاربران و همینطور عرضه و عرضه پلت فرم مبادله ارزهای دیجیتال را نخواهد داشت این در حالیست که برخی دیگر از کارشناسان و تحلیلگران اعتقاد دارند که ورود فیسبوک به این صنعت سودآور نوظهور تحولات مالی گسترده ای را در جهان بوجود آورده و تعاریف و جوانب جدیدی از ارزهای دیجیتال را به دنیا معرفی خواهد نمود.
با این وجود، خیلی از شرکت های فعال در حوزه مبادلات مالی و تکنولوژی همچون ویزا، مسترکارت و پی پال از مشارکت و همکاری با فیسبوک، یکی از بزرگترین غول های شبکه های اجتماعی اطلاع داده اند و خواهان همکاری و عقد قرارداد با آن شده اند.
وال استریت ژورنال پیشتر هم مدعی شده بود برخی از شرکت های مالی و تجارت الکترونیک، سرمایه گذاران ریسک پذیر و شرکت های مخابراتی در گذشته هم حمایت خویش را از این پروژه و برنامه جدید فیسبوک نشان داده بودند.
ارزهای مجازی می توانند در دنیای واقعی برای خیلی از امور نظیر رزرو هتل، پرداخت هزینه غذا و حتی اجاره خانه مورد استفاده قرار گیرند اما ناشناس ماندن استفاده کنندگان، یکی از بارزترین قابلیت های این ارز مجازی است. به علت همین ناشناس ماندن هم این ارزها از محبوبیت بالایی در میان تبهکاران و مجرمان مالی برخوردار می باشند.