چکار نماییم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟

خط رند ۹۱۲: کارشناسان فعال در حوزه فناوری اخیرا خطاب به کاربران به منظور جلوگیری از خاموش شدن گوشی به سبب شارژ کم باتری، راهکاری عرضه کرده اند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، یکی از بزرگترین کابوس های کاربران گوشیهای هوشمند این روزها خاموش شدن ناگهانی موبایل به هنگام کم بودن شارژ آن است. گوشیهای هوشمند برخلاف پیشرفت و تکاملی که در عرصه های دوربین، پردازنده و صفحه نمایش داشته اند، همچنان بزرگترین نقطه ضعف شأن باتری های به کاررفته در آنهاست.
برمبنای گزارشی که در makeuseof آمده است، کارشناسان در مورد جلوگیری از خاموش شدن گوشیهای هوشمند به هنگامی که شارژ آن بسیار کمتر از حد کافی و لازم برای روشن ماندن است، راهکار بسیار کاربردی و ساده ای را به کاربران پیشنهاد و سفارش کرده اند تا از شرایط سختی که امکان دارد برای آنها با خاموش شدن موبایل به وجود بیاید، جلوگیری نمایند.
به عقیده آنها، بهترین راهکار و اولین کاری که لازم است کاربران در این وضعیت انجام دهند، بستن تمامی اپلیکیشن های باز و فعال در پشت زمینه و روشن کردن حالت پرواز (flight mode ) است.
روشن و فعال سازی حالت پرواز (flight mode) سیمکارت را از کار می اندازد و از آنجاکه روشن بودن سیمکارت و آنتن دهی گوشی شارژ نسبتاً زیادی را از باتری گوشی می گیرد، این کار می تواند به میزان قابل توجهی مصرف شارژ باتری را کم کند و مدت زمان روشن ماندن موبایل را افزایش دهد.
البته کاربران باید توجه داشته باشند که پیش از این کار، تمامی اتصالات گوشی خود شامل وای فای، اینترنت همراه (دیتا)، بلوتوث، NFC گوشی را خاموش کرده باشند و نور صفحه را نیز به کم نور ترین حالت ممکن رسانده باشند.