رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی: بیشتر از ۲ میلیون خدمت آزمایشگاهی عرضه شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی از عرضه ۲ میلیون خدمت آزمایشگاهی به مشتریان شبکه آزمایشگاهی اطلاع داد و اظهار داشت: مشتریان شبکه از بخش های مختلف دولتی و خصوصی هستند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد درباره خدمات عرضه شده توسط شبکه به مشتریان، عنوان کرد: تابحال مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری، بیشتر از ۲ میلیون خدمت را به مشتریان متنوعی همچون پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور عرضه کرده اند.
رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: بر همین اساس، در میان ۲۰ رتبه اول، ۹ مرکز از بخش خصوصی و ۶ مرکز از مراکز تابعه وزارت علوم حضور دارند.
به گفته اسدی فرد، هم اکنون ۸/۴۱ درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه های بخش خصوصی، ۹/۳۲ درصد اعضا از دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۳/۲۵ درصد مابقی، از سایر سازمان ها و وزارتخانه های کشور هستند.
وی افزود: استفاده بهینه از سرمایه های ملی در حوزه زیرساخت آزمایشگاهی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع مختلف کشور به خدمات آزمایشگاهی و استانداردسازی فعالیت های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه ها از اهداف مهم شبکه است.