وزیر اقتصاد: برای اقتصاد هوشمند، مقررات باید تغییر کنند

خط رند ۹۱۲: وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت که جهت راه اندازی اقتصاد هوشمند، مقررات و حتی کارکرد عوامل انسانی باید تغییر کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در نشست بررسی مشکلات و مسائل فین تک ها و تکنولوژی های جدید اقتصادی، با اشاره به اینکه نهادهای اصلی کارکرد خودرا در این عرصه به خوبی انجام نداده اند اظهار داشت که وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه باید زمینه رشد این تکنولوژی های جدید را فراهم آورند.

وی با تاکید بر اینکه جهت راه اندازی اقتصاد هوشمند، مقررات و حتی کارکرد عوامل انسانی باید تغییر کنند، افزود: ایجاد زیرساخت ها یکی از وظایف وزارت اقتصاد است که در نهایت موجب ایجاد تحول در فضای بانک، بیمه، بورس، مالیات و حتی فضای کسب و کار خواهد شد.

وزیر اقتصاد همین طور اظهار نمود: در یک مورد در یکی از دستگاه ها حدود ۴۰۰ مجوز حذف شد اما هنوز بسیاری در مقابل حذف این مجوزها مقاومت می کنند.

دژپسند با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد یک کمیته راهبردی برای پیشبرد مقوله اقتصاد هوشمند هستیم، اظهار داشت: باور دولت این است که خیلی از مشکلات با تکنولوژی های جدید قابل حل شدن است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در این جلسه که با حضور مدیران عامل و فعالان حوزه استارت آپی و فین تکی برگزار شد، بعضی از مشکلات و موانع توسعه این کسب و کارهای اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر اقتصاد نیز به فعالان اقتصادی در حوزه های فین تک برای حل مشکلات آنها قول مساعد داد.

منبع: