در فروش اسپیکرهای هوشمند غول تکنولوژی چینی از گوگل جلو زد

خط رند ۹۱۲: شرکت چینی بایدو موفق شد جایگاه دوم را از گوگل در لیست پرفروش ترین برندهای اسپیکرهای هوشمند در جهان برباید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شرکت چینی بایدو بعنوان یکی از توسعه دهندگان و تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند، در تازه ترین آمار و گزارش های انتشار یافته توسط موسسه تحقیقاتی کانالیز موفق شده است که جایگاه دوم را از شرکت آمریکایی گوگل در فروش اسپیکرهای هوشمند برباید و پس از آمازون، در رتبه دوم این لیست رده بندی جای بگیرد.
شرکت بایدو، عنوان بزرگترین توسعه دهنده موتور جستجوی اینترنتی را پس از گوگل به خود مختص کرده است و حالا موفق شده است که میزان فروش اسپیکرهای هوشمند خودرا به میزان قابل توجهی افزایش دهد و گوگل را پشت سر بگذارد. اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف کاربران برخوردار شده است و خیلی از علاقمندان به فناوری در سال های اخیر می کوشند که یک اسپیکر هوشمند در خانه و محل کار تهیه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. یکی از بزرگ ترین تفاوت های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است، بدان معنا که قادر می باشد با اتصال به اینترنت اغلب کارهایی که یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر می کند، را انجام دهد.
طبق گزارش وب سایت engadget، یک اسپیکر ساده یا معمولی تنها قادر می باشد داده و صدای ورودی را با قدرت و کیفیت بیشتری به بلندگوهای تعبیه شده در خود فرستاده و فایل های صوتی موردنظر کاربران را با صدای بلندتری پخش کند. این اسپیکرها هیچ گاه قادر نیستند به اینترنت متصل شوند و کارهای هوشمندانه ای نظیر برقراری تماس با مخاطبان، ارسال پیام متنی از طریق دور و سایر کارهای دیگری که یک اسپیکر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد.
از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اسپیکرهای هوشمند می توان به شرکت های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره نمود که البته سایر برندهای فعال در حوزه ی تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت های هوشمند را از آن خود کنند.
از آنجائیکه سال ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.
اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت همچون برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

منبع: