برگزیدگان جشنواره رویان از ۴ کشور انتخاب شدند

به گزارش خط رند ۹۱۲ رئیس پژوهشگاه رویان اظهار داشت: امسال برگزیدگان بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از چهار کشور استرالیا، فرانسه، آمریکا و ایران انتخاب شده اند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان در نشست خبری که امروز در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، تصریح کرد: بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان، بیستمین کنگره پزشکی باروری و تولیدمثل، چهاردهمین سمپوزیوم و سمینار پرستاری و مامایی و پانزدهمین کنگره سلول های بنیادی، از امروز تا هشتم شهریور ماه در این سالن برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: امسال ۵۰۳ طرح و مقاله به دبیرخانه ارسال شد، ۶۸ طرح به فاز دوم داوری رسید و از این تعداد، سه طرح در سطح بین المللی و یک طرح در سطح ملی برای جایزه انتخاب گردید.
شاهوردی خاطرنشان کرد: برندگان بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از کشورهای استرالیا، فرانسه، آمریکا و ایران هستند.
به گفته رئیس پژوهشگاه رویان، امسال نسبت به سال های گذشته ۲۰ درصد طرح و مقاله های ارسالی از کشورها، افزایش داشته و کیفیت این طرح ها هم ارتقاء یافته اند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نشست ها و برنامه های جشنواره رویان، به محققان داخلی اعتماد به نفس می دهد اظهار داشت: این محققان همواره در صدد هستند گوشه ای از مشکلات حوزه پزشکی تولیدمثل و سلول های بنیادی را برطرف کنند و به سؤالات پاسخ دهند.
شاهوردی بیان کرد: در این راستا ما شبکه علمی را تشکیل دادیم تا بتوانیم در چارچوب این شبکه، موضوعات روز و تحقیقات مشترکی را مورد بررسی قرار دهیم؛ این شبکه علمی سال هاست که در مجموعه راه اندازی شده، در زمینه سلول های بنیادی فعالیت می کند و بعنوان حلقه ارتباطی بین محققان، ادامه فعالیت می دهد.
رئیس پژوهشگاه رویان در مورد جایزه دکتر کاظمی تصریح کرد: ما تصمیم گرفته ایم جایزه دکتر کاظمی به صورت دوسالانه اعطا شود، چون که می توانیم برگزیدگان را با دقت بیشتری انتخاب نماییم.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، بیستمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان از امروز (ششم شهریور) تا هشتم شهریور ماه در سالن همایش های رازی با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار می گردد.