قبوض کاغذی برق در ۱۲ استان حذف شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر با اشاره به این که قبوض کاغذی در ۱۲ استان کشور حذف گردیده است، اظهار داشت: از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تابحال اطلاعات بیشتر از ۳۰ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع آوری شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هادی مدقق، با اشاره به این که تابحال اطلاعات حدود ۸۴ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است، افزود: بر مبنای آخرین ارزیابی صورت گرفته تابحال در استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، زنجان و خراسان شمالی بیشتر از ۹۰ درصد مشترکان اطلاعات خویش را ثبت کرده اند و قبوض کاغذی در این مناطق به صورت کامل حذف گردیده است.
او اضافه کرد: همینطور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مشترکان در استان های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته اند و این میزان در استان های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد ۵۰ تا ۷۰ درصد است.
وی با تاکید بر اینکه از آغاز مهرماه هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد، اضافه کرد: مشترکان باقی مانده در سراسر کشور می توانند تا نیمه شهریورماه با ارسال شناسه قبض به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ شماره خویش را در سامانه مربوطه ثبت و بعد از این قبوض خویش را به صورت الکترونیکی دریافت نمایند.
مدقق با تاکید بر اینکه حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع ۱۲ هزار درخت در سال می شود، افزود: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا از محل کاغذی که در این راستا صرفه جویی می شود، برای ۱۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم وسایل آموزشی تامین گردد.