فروش آنلاین اپراتور دوم زمینه تخلف را فراهم نمود

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام نمود: بر طبق بررسی های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حجم گسترده ای از سیم کارتهیی که برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم از طرف متخلفان استفاده شده، بوسیله فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، مجید حقی اظهار داشت: پروسه فروش آنلاین سیمکارت در این شرکت، زمینه سوءاستفاده متخلفان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم نموده است.
وی درباره برخورد رگولاتوری با این مساله اظهار داشت: با عنایت به اهمیت سوژه در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور جلوگیری از ادامه این تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم، هم اکنون بر طبق اعلام رگولاتوری این شرکت موظف است تا ۲۴ ساعت آینده زمینه های سوءاستفاده و تخلف در این عرصه را از بین ببرد.
حقی اشاره کرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیمکارت در امتداد حفاظت از حقوق کاربران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفاف سازی، اطلاع رسانی لازم در این زمینه به طور مستمر ادامه دارد تا مردم بر طبق قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام نمایند.
بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه درخواست نمود درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیمکارت ارسال کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبکه مسدود شوند.

منبع: