تولید ۲۰۰محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق

خط رند ۹۱۲: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برآورد کرده که ۷۶ شرکت خلاق ۲۰۰ محصول را در حوزه اسباب بازی ارائه کرده اند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش های ارائه شده به کودک و ابزارهای مورد استفاده او خصوصاً اسباب بازی، همچون منابع شکل گیری در هویت فرهنگی هستند.
هر اسباب بازی حاوی پیامی است که می تواند به نقش بستن باورها و ارزش ها در ذهن کودک کمک نماید. با ورود این پیام ها نظام فکری، شخصیتی و هویتی کودک و به تبع آن جامعه شکل می گیرد. بدین جهت با عنایت به نقش مهم بازی و اسباب بازی در انتقال ارزش ها و فرهنگ جوامع، امروزه اسباب بازی بعنوان یک رسانه مطرح می شود. بازی شادترین و سازنده ترین فعالیتی است که کودکان در طول دوران کودکی انجام می دهند.
ایجاد فضای حمایتی از ایده پردازان ایرانی، ترویج و توسعه خلاقیت و نوآوری در صنعت اسباب بازی، اعتبار بخشی به فعالیت های پژوهشگران حوزه اسباب بازی، گسترش ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، شناخت اولویت های مهم صنعت اسباب بازی و هم افزایی سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات صنعت اسباب بازی، همچون مواردی است که نهادهای متولی به آن اهتمام دارند.
محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه نیازمند ساخت یک زیست بوم در صنایع خلاق و فرهنگی هستیم اظهار داشت: وقتی یک انیمیشن تولید می شود، سپس عروسک ها، لباس کودک، خمیردندان و مسواک، روتختی و غیره به ترتیب به بازار عرضه می شود. این اتفاق را می توان یک هم افزایی میان زیربخش های حوزه صنایع فرهنگی دانست. هم اکنون برمبنای برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، برخی برنامه های حمایتی از شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور این حوزه صورت می پذیرد که از آن جمله می توان به برگزاری رویدادهای ایده پردازی در امتداد توسعه محتوا، پشتیبانی از بسته های تبلیغی و ترویجی و پشتیبانی از حضور در نمایشگاههای داخلی و بین المللی اشاره نمود.
وی اضافه کرد: الان برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق فهرست ۷۶ شرکت خلاق در عرصه تولید اسباب بازی را با قریب ۲۰۰ محصول ارائه کرده است.

منبع: