تولید باتری های پرنده برای شارژ پهپادهای در حال حرکت

به گزارش خط رند ۹۱۲ با اینکه پهپادها مزیت های زیادی دارند، اما یکی از نقاط ضعف آنها شارژ پایین باتری هایشان است که با تولید باتری های پرنده این مشکل هم تاحدی برطرف شده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، پهپادها در بهترین حالت تنها برای مدت سی دقیقه قابل استفاده و پرواز هستند، اما محققان دانشگاه برکلی نوعی سیستم پرنده ابداع نموده اند که می تواند پهپادها را در حین پرواز شارژ کند.
سیستم مورد اشاره که جهت استفاده پهپادهای کوچک طراحی شده مبتنی بر نصب نوعی صفحه سیاه بزرگ در بالای پهپاد اصلی برای فرود باتری پرنده و شارژ آن است. باتری پرنده در زمان کاهش شدید شارژ پهپاد بر روی آن می نشیند و برقراری تماس میان صفحات و اتصالات مسی آن و صفحه سیاه بزرگ رسانای پهپاد اصلی انتقال انرژی به آنرا ممکن می کند.
در نهایت و بعد از تخلیه کامل شارژ باتری، سیستم حامل آن باردیگر به پرواز درمی آید. در جریان استفاده آزمایشی از این باتری پرنده، مدت زمان پرواز پهپاد از ۱۲ دقیقه عادی و استاندارد به ۵۷ دقیقه افزایش پیدا کرد. انتظار می رود در آینده از این تکنولوژی برای انجام مأموریت های تحقیقاتی طولانی مدت، امداد و نجات و غیره استفاده گردد.