سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل در انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش خط رند ۹۱۲ گوگل تصمیم گرفته است که ۱۵۰ میلیون دلار در زمینه توسعه انرژی های پاک و تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، خیلی از شرکت های تکنولوژی و خودروسازی در سال های اخیر تلاش های مداوم و بی وقفه ای در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین کرده اند که همچون مهم ترین غول های تکنولوژی که در این زمینه سرمایه گزاری نموده اند، می توان به شرکت های آمریکایی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره نمود.
شرکت گوگل بعد از رونمایی از جدیدترین محصولاتش همچون گوشیهای هوشمند پیکسل ۴، از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در زمینه انرژی های پاک و تجدیدپذیر هم اطلاع داده و سخن گفته است.
این خبر در حالی انتشار یافته است که کمتر از یک ماه پیش، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون از اقدامات این غول تکنولوژی به منظور کاهش تولید و انتشار آلایندگی های کربن توسط این شرکت سخن گفته بود. حالا به نظر می آید که نوبت به گوگل رسیده تا از طرح و برنامه های خود در این خصوص رونمایی کند تا به جهان نشان دهد که در جهت حفظ محیط زیست کوشیده و می خواهد با سرمایه گذاری میلیون ها دلار، نقش پررنگ خویش را ایفا کند.
به قول بعضی از تحلیل گران، گوگل با این سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، تصمیم گرفته است که از سایر رقبای خود هم سبقت بگیرد تا آنها حرفی برای رقابت با گوگل در این عرصه نداشته باشند.
اوسترلو، مدیر ارشد گوگل در این رویداد ضمن اشاره به سرمایه گذاری کلان گوگل تصریح کرد: جزئیات بیشتری درباره این طرح عرضه نشده است اما در اینجا باید اظهار داشت که تمام کارهای گوگل از سال ۲۰۰۷ میلادی به پس از لحاظ تولید و انتشار گاز آلاینده کربن خنثی گزارش و اعلام شده است. همینطور از سال ۲۰۱۷ میلادی تابحال تمام انرژی موردنیاز گوگل توسط منابع تجدیدپذیر تامین می شود.
ایشان در ادامه اظهار داشت: در صورتیکه کاربران به سمت و سوی خریداری و استفاده از محصولات توسعه داده شده توسط گوگل روی بیاورند، بدان معناست که تا حد زیادی سهم خویش را در حفاظت از محیط زیست ایفا کرده اند.