فروش ۲۷۰ میلیون دستگاه موبایل جاه طلبی یا واقعیت؟

خط رند ۹۱۲: هواوی اخیرا اعلام نموده است که می خواهد میزان فروش گوشیهای خودرا تا قبل از اختتام سال به ۲۷۰ میلیون دستگاه برساند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هواوی که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده موبایل در جهان محسوب می شود، در سال های اخیر توانسته جایگاه اپل را نیز در لیست پرفروش ترین برندهای موبایل در جهان بگیرد و در رتبه دوم، پس از سامسونگ و پیش از اپل بایستد.
با اینکه هواوی در طول یک سال اخیر تحت تاثیر بهتان جاسوسی و همکاری با دولت چین از طرف دولت ترامپ و متحدان آمریکا، با چالش و مشکلات مختلفی روبه رو شده و این مساله سهم فروش محصولاتش را به شدت تحت الشعاع قرار داده است، اما بنظر می رسد که مدیرعامل این غول تکنولوژی چینی تسلیم نشده و اخیرا از رشد چشم گیر میزان فروش محصولات این برند سخن گفته و آگاهی داده است.
رن ژنگ فی، مدیر عامل شرکت هواوی در مصاحبه و گفتگویی با رسانه های خبری در اروپا خاطرنشان کرده است که این شرکت میزان فروش گوشیهای خودرا در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۷۰ میلیون دستگاه خواهد رساند.
پیش تر نیز کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نموده بودند که این شرکت با وجود تلاش دولت ترامپ و سایر متحدانش برای بهتان زنی به هواوی و کاهش سهم آن در بازارهای جهانی، تلاش بی وقفه و مداومی برای موفقیت های بیش از پیش و رشد چشم گیر فروش محصولاتش خواهدنمود و در همین راستا به بازارهای نوظهوری که پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارند، روی خواهد آورد.
این افزایش چشم گیر در میزان فروش البته مرهون تخفیف های قابل توجه و بی نظیر هواوی برای گوشی جدید Mate ۳۰ و Mate ۳۰ Pro در چین بود که توانست در طول یک هفته، پیش بینی و چشم انداز این شرکت برای سقف میزان فروش امسال میلادی را افزایش دهد چونکه هفته پیش اعلام گردید این شرکت به فروش ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۹ دست پیدا خواهدنمود که در واقع به رکوردی مشابه سال قبل دست پیدا خواهدنمود.
سال ۲۰۱۶ میلادی بود که هواوی اعلام نمود که می خواهد تا سال ۲۰۲۱ میلادی تبدیل به اولین برند پرفروش و محبوب جهان شود. به عقیده مفسرین، در صورتیکه این شرکت بتواند در سال ۲۰۱۹، به فروش ۲۷۰ میلیون دستگاه گوشی برسد، بطور قطع به هدف و برنامه خود تا سال ۲۰۲۱ نیز دست پیدا خواهدنمود و عنوان نخستین برند پرفروش گوشی در جهان را از سامسونگ گرفته و به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: