تعداد کاربران گوشیهای هوشمند در نقاط مختلف جهان

به گزارش خط رند ۹۱۲ کارشناسان و تحلیل گران اخیرا برآورد و اعلام نموده اند که تعداد کاربران گوشیهای هوشمند از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی رشد قابل توجهی را تجربه خواهد نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، از آنجایی که در سال های اخیر صنعت تولید موبایل شاهد رشد و شکوفایی قابل توجه و قابل ملاحظه ای بوده است، تعداد کاربران و مشتریان در بازارهای جهانی هم رشد و افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
طبق گزارش و نمودارهای زیر که در وب سایت newzoo آمده است، تعداد کاربران گوشیهای هوشمند در چین در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۸۷ میلیون کاربر بوده که امسال میلادی به ۸۳۰ میلیون رسیده و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۹۱۸ میلیون کاربر خواهد رسید.
این آمار و ارقام همینطور درباره هند، گویای ۲۲۷ میلیون کاربر در هند در سال ۲۰۱۶، ۴۵۶ میلیون در سال ۲۰۱۹ و ۶۰۱ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ میلادی است.
همانطور که در گزارش های پیشین هم آمده است، رشد بازارهای جهانی فروش موبایل مرهون تعداد بالای کاربران چینی و هندی بوده است. ازاین رو به نظر می آید که این دو بازار از تاثیرگذاری زیادی برخوردار می باشند.

پس از چین و هند بعنوان دو کشور پرجمعیت، منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه جایگاه سوم در تعداد کاربران گوشیهای هوشمند جهان را به خود مختص کرده است بگونه ای که در سال ۲۰۱۶، میزبان ۳۵۴ میلیون کاربر، ۴۸۶ میلیون امسال و ۵۸۰ میلیون کاربر هم در سال ۲۰۲۱ میلادی بوده و خواهد بود.
تعداد کاربران منطقه خاورمیانه و آفریقا هم با قرار گرفتن در جایگاه چهارم، در سال ۲۰۱۶، ۲۷۹ میلیون نفر بوده اند، در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۳۷۶ میلیون و در سال ۲۰۲۱ میلادی هم به ۴۵۱ میلیون کاربر خواهد رسید.
کاربران کشورهای اروپای شرقی و غربی هم به ترتیب در جایگاههای پنجم و ششم بیشترین کاربران گوشیهای هوشمند در جهان و پیش از کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای شمالی قرار گرفته اند.
تعداد کاربران فعال در کشورهای آمریکای شمالی (کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک) که برابر با ۳۰۵ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ میلادی برآورد شده، عنوان کمترین تعداد را در این نمودار از آن خود کرده است.
به صورت کلی، تعداد کاربران فعال گوشیهای هوشمند در جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲.۵ میلیارد کاربر بوده که این رقم امسال میلادی به ۳.۳ میلیارد رسیده و پیشبینی می شود که تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳.۸ میلیارد کاربر هم برسد.